سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان:

مسئولان ورزشی نگاه عادلانه‌ای به مربیان داخلی و خارجی ندارند

وکیلی معتقد است مسئولان با چشم عدالت به مربیان داخلی و خارجی نگاه نمی‌کنند و خود را غرق مربیان خارجی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محمد وکیلی سرمربی تیم والیبال نوجوانان در گفت و گو با رادیو درباره حضور مربیان خارجی در ورزش کشور گفت: برای ارزیابی عملکرد مربیان داخلی و خارجی باید رزومه آن ها بررسی شود و مشخص شود این افراد می توانند مسئولیت تیم ملی را بر عهده بگیرند با خیر. در گذشته تصور می کردیم هر مربی خارجی می تواند نجات بخش ورزش باشد، اما امروز می دانیم تنها مربی موفق خارجی نجات بخش ورزش ماست. چرا که ورزش ایران در همه سطوح و رشته ها پیشرفت کرده است. بنابراین معیار انتخاب مربی خارجی باید دقیق باشد.

او ادامه داد: برای مثال والیبال ما مربی می خواهد که تجربه سکوی المپیک را داشته باشد. اگر قرار است با حضور برخی مربیان و حتی بازیکنان خارجی تفاوتی در سطح والیبال ایجاد نشود همان بهتر که از نیروهای داخلی بهره ببریم. اتفاقا نیروهای بسیار خوبی هم در داخل داریم.

وکیلی افزود: خوش بختانه درصد اختیاراتی که به مربیان خارجی داده می شود کاهش یافته است. باید نگاهی مثبت و مهربانانه به مربیان داخلی داشته باشیم و به آن ها هم فرصت دیده شدن بدهیم.

وکیلی درباره ویژگی مربی توانمند بیان کرد: شاخصه و ویژگی مربی خوب در این چند مورد خلاصه می شود، تسلط بر علم روز ورزش و رشته مربوطه، تجربه بالا، دانستن علوم روانشناسی و جامعه شناسی، بدنسازی، هدایت کننده، تسلط بر علم تمرین و قدرت آنالیز داشته باشد.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان تصریح کرد: مربیانی که به ایران می آیند باید ضریب اشتباه کمی داشته باشند زیرا بحث تیم ملی مطرح است و ایرانی ها نیز به این موضوع حساس هستند. ما جوانان علاقمند زیادی داریم. یک مربی باید به گونه ای رفتار کند که مخاطب احساس خوبی داشته باشد.

او خاطر نشان کرد: باید دید چه تیم هایی با چه سبک هایی در دنیا موفق هستند و مربیان تیم های والیبال را از این کشورها انتخاب کنیم. این مربی باید قبل از ورود به کشور آزمون و خطا کرده باشد. ضمن آن که بعد از ورود این مربیان در اختیار گذاشتن امکانات، پتانسیل و جوانانی که در اختیار او قرار می گیرد نیز اهمیت بسیاری دارد.

وکیلی اظهار کرد: مسئولان با چشم عدالت به مربیان داخلی و خارجی نگاه نمی کنند. مسئولان در مربیان خارجی حل می شوند و تمام شرایط را برای آن ها مهیا می کنند. از همین جا حاکمیت آن ها شروع می شود. در بسیاری از موارد دیدگاه های آن ها با فرهنگ ما هم خوانی ندارد به همین دلیل باید کنترل شوند. مربیان خارجی تنها می توانند در بحث فنی دخالت داشته باشند و دیگر مسائل به فدراسیون بر می گردد.

 انتهای پیام/

حضور مربیان خارجی در ایران از زبان وکیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار