مديرعامل شركت شهرك‌های صنعتی قم:

نیاز چاپ و بسته بندی صادراتی سوهان قم بايد در داخل كشور تامين شود

مديرعامل شركت شهرك‌های صنعتی قم گفت: با وجود ورود توليد كنندگان سوهان به بسته بندی روز و استفاده از آن ولی متاسفانه شاهد هستيم آن گونه كه شايسته محصول ايرانی است در داخل، بخش خصوصی به صنعت بسته بندی توجه نكرده و ما مصرف كننده توليدات خارجی هستيم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛امیر طیبی‌نژاد، مديرعامل شركت شهرك‌های صنعتی قماظهار کرد: یکی از الزامات صنعت در تولید کالای داخلی توجه به صنعت بسته بندی و نوع عرضه تولیدات به بازار مصرف است.

وی افزود: بی تردید در دنیای امروز بسته بندی و توجه به این صنعت خود یک رسانه و تبلیغ اصلی در ورود کالا به بازار و عاملی مهم در جلب توجه و نظر مصرف کننده است زیرا تولید کنندگان خارجی با استفاده از همین صنعت بسته بندی توانسته‌اند در بازارهای بین المللی، ذائقه مصرف کننده را به خود جلب کنند.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به تأثیر به‌سزای صنعت بسته‌بندی در رشد و اعتلای صنعت سوهان قم طی چند سال اخیر خاطرنشان کرد: در راستای مطالعات انجام شده زنجیره ارزش درخوشه کسب وکار سوهان قم، یکی از گلوگاه‌های اصلی که بیشترین ارزش را در این زنجیره ایجاد کرده است، بسته‌بندی و طراحی است.


وی گفت: صنعت سوهان قم توانسته است با بهره‌گیری از طراحی‌های منحصر به فرد در بخش بسته بندی و نوع عرضه محصول و کالا به بازارهای داخلی و خارجی، تحولی اساسی به‌وجود آورد که برای خود نیز ارزش افزوده بهتری نسبت به گذشته ایجاد کرده است.
طیبی نژاد اضافه کرد: با وجود ورود تولید کنندگان سوهان به بسته بندی روز و استفاده از آن ولی متاسفانه شاهد هستیم آن گونه که شایسته محصول ایرانی است در داخل، بخش خصوصی به صنعت بسته بندی توجه نکرده و ما مصرف کننده تولیدات خارجی هستیم.


وی تاکید کرد: خوشبختانه با رونق تولید در صنعت سوهان به‌عنوان شیرینی سوغات قم، روز به روز نیاز به نوآوری و بسته بندی در این صنعت افزایش می‌یابد بنابر این فعالان عرصه چاپ، تبلیغات و بسته بندی در کشور می‌توانند به این عرصه ورود کرده و نیاز داخلی به بسته بندی سوهان را تامین کنند تا نیازی به استفاده از بسته بندی خارج از کشور نباشد.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم تصریح کرد: در همین راستا عامل توسعه خوشه کسب و کار سوهان به همراه مسؤولان اتحادیه این صنف و جمعی از فعالان صنف تولیدی شیرینی سوغات قم با حضور در شهرک صنعتی شکوهیه از صنایع وابسته به تولید و بسته بندی این محصول بازدید کرده و با اعلام شرایط و ویژگی‌های کالای مورد نیاز خود از نزدیک با توانمندی‌های بومی در این بخش آشنا شدند.

انتهای پیام/ت

 

 رونق تولید صنعت سوهان قم نیازمند ورود صنعت بسته بندی به روز برای گسترش و صادرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار