فراخوان نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی در گیلان

نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی در گیلان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛سید امیر مصباح معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی (ردیف دستگاهی) با مشارکت استادان برجسته از سوی انجمن موسیقی گیلان در اسفند ماه برگزار می شود.

 وی افزود: این  جشنواره در بخش موسیقی سازی در رشته های تار، سنتور، سه تار، عود، قانون، کمانچه و نی و بخش آواز، در رده های سنی گروه الف: متولدان ١٣٧٥ به بعد، گروه سنی ب: متولدان ١٣٦٧ تا ٧٤ و گروه سنی ج: متولدان سال ١٣٦٦ و قبل از آن تعریف شده است.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت :  شرکت کنندگان در این جشنواره براساس گروه سنی الف باید یک سومِ ردیف شامل دو دستگاه و یک آواز و گروه سنی ب نصف ردیف و گروه سنی ج کل ردیف را باید اجرا کنند.

 مصباح افزود: گروه سنی الف و ب می توانند در صورت تمایل با اعلام آمادگی در فرم فراخوان، در بخش کل ردیف شرکت کنند.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : شرکت کنندگان باید به یکی از روایت های معتبر و شناخته شده از ردیف موسیقی ایرانی"ردیف های میرزاعبدالله، آقا حسینقلی، صبا، دوامی و کریمی" که به طور رسمی منتشر شده است تسلط داشته  باشند و بتوانند در تمامی دستگاه ها و آوازهای موسیقی کلاسیک ایرانی که در گروه سنی خود معرفی می کنند  به اجرا بپردازند.

 مصباح افزود: علاقمندان آثار خود را تا تاریخ ١٢ بهمن ماه امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: علاقه مندان به شرکت دراین  جشنواره برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ق

 

نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی درگیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.