فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی؛

رسانه بهترین وسیله تبلیغ مبانی انقلابی ودینی است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: رسانه بهترین وسیله تبلیغ مبانی انقلابی و دینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت روز قشر بسیج رسانه، ضمن تقدیر از اصحاب رسانه جهت فعالیت در انعکاس کنگره ۱۲هزار شهید آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: در هر زمان و مکانی باید وظایف خود را نسبت به شهدا ادا کرده و جهت پیشبرد جمهوری اسلامی گام‌های موثری برداریم.

وی، افزود: موضوع فرهنگ و تاثیر آن در جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است و باید به روش‌های مختلف جهت توسعه این موضوع گام برداریم و اصحاب جبهه انقلاب در این میدان باید به روش توفنده این جبهه را ادامه دهد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: زمانی جنگ ملموس است که عینیت نظامی داشته باشد. جامعه در هنگان جنگ‌های سیاسی و فرهنگی و رسانه ای در ظاهر احساس در هم ریختگی نمی‌کند، در حالی‌که اثرات باطنی این موضوع در جامعه ماندگارتر بوده و تاثیر عمیق‌تری بر آینده می‌گذارد.

وی، با اشاره به تاثیرات جنگ نظامی بر حالات فیزیکی جامعه ادامه داد: امروز در جامعه ای هستیم که جبهه حق و باطل به صورت دائم در جنگ فرهنگی و رسانه‌ای هستند.

سردار خرّم، اظهار داشت: در فرآیند قدرت‌یابی نظام جمهوری اسلامی عامل تعیین‌کننده و تاثیرگذار محوری قدرت فکر فرهنگی است و مهم‌ترین آثار تقابل جمهوری اسلامی با جبهه سلطه نیز در این موضوع خلاصه شده است.

وی، گفت: جمهوری اسلامی در فکر فرهنگی قدرتی دارد که جبهه سلطه این موضوع را مورد قبول ندارند و قدرت بدون رقیب را رد می‌کنند.

وی، ادامه داد: از زمانی که نظام جمهوری اسلامی شکل پیدا کرده و مسیر قدرت‌یابی خود را طی کرده نظام سلطه کمیته‌ای با عنوان مقابله با انقلاب اسلامی تشکیل داده است. در این میدان رسالت رسانه بسیار مهم و دارای حساسیت است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، اذعان داشت: حقانیت تفکر اسلامی و مکتب ناب محمدی(ص) با گفتمان امام و انقلاب باید به بشریت عرضه شود و عامل قدرت‌یابی نظام و انقلاب این است که از لحاظ فکری و فرهنگی نظام سلطه را به چالش بکشیم.

وی، علم و دانش را لازمه پیشرفت انقلاب اسلامی دانست و افزود: ایران قبل از اسلام افتخاراتی برای بشریت نداشته اما بعد از اسلام شخصیت‌هایی برای جامعه جهانی ارائه کرده که راهگشای بسیاری از مسائل بوده‌اند.

سردار خرم ابراز کرد: انقلاب اسلامی این پیام را در قرن ۲۰ و ۲۱ با زبانی جدید و انقلابی به جامعه عرضه کرده است.

وی، گفت: موضوع رسانه، دانش و هنر باید در مبحث ترویج انقلاب اسلامی مورد توجه قرارگیرد تا در ترویج مبانی انقلابی موفق باشیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، رسانه را بهترین وسیله تبلیغ مبانی انقلابی و دینی دانست و گفت: می توان علم و دانش و اعتقادات خود را از طریق رسانه‌ها تبلیغ کرد.

وی، با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در زمینه‌های مختلف ادامه داد: در فتنه‌های اخیر دشمنان در صدد برآمدند تا در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در مقابله با نظام انقلابی برآیند و بیشترین تاثیرگذاری فتنه و بستر پیشرفت آنان فضای مجازی بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، فضای مجازی را به اتوبانی پرتردد تشبیه کرده و ادامه داد: رسانه ایرانی باید با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد با حرکت دشمن مقابله کرده و از هویت دینی و انقلابی خود صیانت کرده و در این مسیر نقش خود را ایفا کند.

وی، تصریح کرد: رسانه انقلابی باید به مقابله با پرچم‌داری فقر و تبعیض و بی‌عدالتی مقابله کند.

سردار خرّم، تبیین مدیریت اسلامی در مقابل مدیریت ضددینی را از دیگر وظایف رسانه های انقلابی دانست و افزود: جمهوری اسلامی توانسته با قدرت در مقابل نظام سلطه و نقشه‌های آنان ایستادگی کند و این نشان از کارآمدی نظام اسلامی دارد.

سردار خرّم، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مسئولان باید در مسیر پیگیری و حل مطالبات مردمی، خود را موظف دانسته و پاسخگو باشند.

وی، دیگر وظیفه رسانه‌ها را مقابله با راه‌های نفوذ دشمن دانست و ادامه داد: رسانه‌ها باید با محتوای محکم و مناسب و با اندیشه‌ورزی با نخبگان به دشمنان جوابی محکم دهند و با تولیدات مناسب از لحاظ فکری وارد عمل شده و ارائه مسیر کنند.

وی، تاکید کرد: پیام‌سازی و نحوه پیام‌رسانی از رسالت‌های مهم دیگر رسانه‌ها است که تاثیر بسیار مهمی را در تاثیرگذاری بر اذهان عمومی دارد.

وی، مدیریت افکار عمومی از دیگر نقش‌های مهم رسانه دانست و گفت: دشمن در صدد آن است که افکار عمومی را به‌سوی خواسته‌های خود ببرد در جهت مقابله با این اتفاق باید رسانه‌ها به خوبی به مخاطب‌شناسی پرداخته و باتوجه به اوضاع و خواسته اقشار وارد میدان شوند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، در پایان سخنان خود خواستار توجه بیشتر رسانه ها به جریان‌سازی انقلابی و ترویج مبانی انقلابی‌گری شد.

انتهای پیام/ح

برگزاری همایش بزرگداشت روز قشر بسیج رسانه در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.