برند سازی در حوزه تولید به تلاش و حمایت نیاز دارد

رئیس انجمن توسعه تجارت فارس گفت: برند سازی در حوزه تولید به تلاش و حمایت نیاز دارد و این توانایی در جامعه وجود دارد و باید مسئولین نیز از این فرایند حمایت کنند و موانع فرارو را برطرف کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سهراب شرفی رئیس انجمن توسعه تجارت استان فارس در نخستین جشنواره تخصصی توانمندی‌های صنایع غذایی، آشامیدنی و دارویی استان فارس، بیان کرد: مسئولان و دولتمردان به مشکلات کشور پی برده اند و در صدد رفع موانع هستند.

وی ارتقای نشان‌های تجاری ایران در سطح بین المللی را زمینه ساز توسعه تجارت و افزایش صادرات دانست و گفت: برند سازی در حوزه تولید به تلاش و حمایت نیاز دارد و این توانایی در جامعه وجود دارد، ولی باید مسئولان نیز از این فرایند حمایت کنند و موانع فرارو را برطرف کنند.

شرفی افزود: امیدواریم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز راه‌های توسعه اقتصادی را هموار و سد‌های موجود را از میان بردارند، اما برخی نمایندگان حتی پاسخ تلفن فعالان اقتصادی را هم نمی‌دهند.

محمدرضا مودودی معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران نیز گفت: در مسیر دستیابی به رونق اقتصادی، نیازمند ارتقای نشان‌های تجاری ایرانی در سطح بین الملل هستیم که جز با عزم ملی و هم افزایی تلاش‌های بخش‌های دولتی و خصوصی محقق نمی‌شود.

وی اظهار کرد: تا زمانی که برند ایرانی و ملی توسعه نیابد نمی‌توان رونق اقتصادی در کشور ایجاد کرد.

مودودی افزود: عزم و همت ملی از سوی بخش خصوصی با حمایت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی باید صورت گیرد تا برند ساخت ایران جایگاه خود را در بازار جهانی پیدا کند.

وی بیان کرد: در گذشته، پول و قدرت نظامی اهمیت ویژه‌ای داشت و جایگاه کشور‌ها را در دنیا تعیین می‌کرد، اما امروز برند تجاری هر کشوری جایگاه آن کشور را در جهان تعیین می‌کند.

مودودی ادامه داد: دولت باید برای برند‌ها ارزش ویژه‌ای قائل شود و پذیرش برند به عنوان وثیقه در این راستا امری ضروری و بااهمیت است که باید در دستور کار قرار گیرد و عملی شود.
انتهای پیام/ر

برگزاری جشنواره تخصصی توانمندی‌های صنایع غذایی، آشامیدنی و دارویی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار