مدیر اتحادیه صادرکنندگان فرش قم؛

تولید قم به شکل اختصاصی بیشتر فرش ابریشم است

رجبیان گفت:حدود ۲۰ درصد از صادرات فرش کشور به قم اختصاص دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ابوالفضل رجبیان ،مدیر اتحادیه صادرکنندگان فرش قم، با اشاره به تولید فرش دستباف در استان قم با تأکید بر اینکه تولید قم به شکل اختصاصی بیشتر فرش ابریشم است، گفت: حدود ۲۰ درصد از صادرات فرش کشور به قم اختصاص دارد.

وی در ادامه با اشاره به اشتغالزایی فرش گفت: با توجه به اینکه طیف گسترده‌ای در زمینه صنعت هنر فرش اعم از رنگرز و نقشه کش و.... فعالیت می‌کنند برپایی هر دار قالی برای نزدیک به ۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

رئیس اتحادیه صادر کنندگان فرش استان قم با اشاره به اینکه در اتحادیه تولید کنندگان فرش نزدیک به چهل هزار نفر عضو هستند، اظهار داشت: رنگرز، چله دوان، بافنده. طراح، رفوگر و... از جمله افرادی هستند که بر اساس حرفه‌ای که در آن مشغول هستند عضو این اتحادیه می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در اتحادیه صادرکنندگان فرش نزدیک به ۷۰ نفر عضو هستند، بیان کرد: عمده این افراد از تولید کنندگان و صادرکنندگان شناخته شده فرش هستند که در این اتحادیه عضویت دارند.

رجبیان تولید فرش دستباف در قم را هنری نوپا معرفی و افزود: این هنر تقریبا حدود ۱۰۰ ساله است که وارد استان قم شده اما با وجود این گوی سبقت را از بسیاری شهرهای کشور که ید طولایی را در تولید فرش ابریشم دارند ربوده و به تولید کننده اول کشور در زمینه فرش ابریشم دستباف رسیده است.

وی با اشاره به برند بودن فرش ایران در جهان بیان کرد: متأسفانه ورود برخی از کشورها مانند پاکستان و نپال که قیمت تمام شده کمتری را برای فرش دارند باعث ضرر و زیان به فرش ایران شده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش استان قم در عین حال تأکید کرد با وجود این هنوز بسیاری از کشورها هستند که همچنان خواستار فرش ایرانند و البته در این بین ایران هم باید با شناسایی بازارهای هدف و همچنین شناسایی سلیقه کشورهای مختلف در نوع بافت و نقشه زمینه رشد و توسعه هر چه بیشتر فرش ایران را فراهم کند.

انتهای پیام/ح

۲۰ درصد صادرات فرش ابریشم کشور متعلق به قم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار