استاندار اردبیل؛

با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی صادرات غیرنفتی استان افزایش می یابد

استاندار اردبیل گفت: صادرات غیرنفتی در این استان با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین افزایش می باید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی استان در دستورکار قرار گرفته و مطالعات لازم هم برای چگونگی این توسعه شروع شده و با اتمام این مطالعات نقاط ضعف و قوت صادرات استان مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه افق روشنی برای صادرات استان قابل ترسیم است، افزود: در 9 ماه سال جاری 50 میلیون دلار در استان کالاهای غیرنفتی صادر شده است که با برنامه ریزی می توان شاهد افزایش آن بود .

استاندار اردبیل اضافه کرد: با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی نمین ،شبکه پایاب خداآفرین ،راه اندازی راه آهن اردبیل- پارس آباد و ساماندهی وضعیت گمرک بیله سوار میزان صادرات غیر نفتی استان افزایش می یابد.

بهنام جو فعال شدن دفاتر بازرگانی در کشورهای همسایه را یادآور شد و گفت: دفاتر موجود در کشورهای همسایه می تواند بازار مناسبی را برای صادرات محصولات مهیا کند .

بهمن حسین زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع هم در این جلسه گفت: نقش بخش خصوصی در پررنگ شدن توسعه صادرات مهم است و دولت هم آماده تامین زیر ساخت های آن است .

وی فعالیت دفتر بازرگانی ایران در باکو را یادآور شد و گفت: این دفتر مزیت خوبی برای توسعه صادرات است و ضروری است بازار روسیه محور اساسی برای توسعه صادرات غیر نفتی باشد .

در این جلسه مشکلات و نارسایی های صادرات غیر نفتی استان اردبیل بررسی شد

انتهای پیام/ح

بررسی مشکلات صادرات غیر نفتی استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.