بهبود وضعیت اقتصادی با پرداخت تسهیلات به جامعه عشایر/ عشایر نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارند

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: پرداخت تسهیلات به جامعه عشایری باعث بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و اشتغال آنان می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در سومین جلسه شورای عشایری استان فارس، اظهار کرد: استان فارس با ۱۲ و ۵ درصد عشایر کشور پرجمعیت‌ترین استان عشایرنشین است و از آنجا که عشایر به عنوان یکی از قطب‌های تامین مایحتاج پروتئین کشور محسوب می‌شوند، نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی دارد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای بخشنامه‌های اقتصاد مقاومتی تسهیلاتی به عشایر اختصاص یافت، اضافه کرد: از این میزان در بخش خشکسالی (سهم عشایر استان فارس) مبلغ ۳۹۳۷۵ میلیون ریال بود که استان توانست مبلغ ۳۴۵۸۵ میلیون ریال را به ازای ۴۳۲ نفر جذب کند و درصد جذب استان در این بخش ۸۷ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس تصریح کرد: سهم تسهیلات خشکسالی استان در بخش تشکل‌ها ۷۶.۱۲۵ میلیون ریال بوده که در این بخش نیز مبلغ ۵۱۴۲۵ میلیون ریال به ازای ۱۱ تشکل با ۸۵ درصد جذب شده است.

رحمانی با توجه به وام اشتغالزایی کمیته امداد که مبلغ اختصاص یافته به استان بدون محدودیت پرداخت می‌شود، تصریح کرد: استان در این بخش مبلغ ۵۲۵۰ میلیون ریال را جذب کرده و امید می‌رود با فرهنگ سازی و کار آفرینی بتوان تا پایان سال مبالغ بیشتری را متناسب با نیاز این قشر و در راستای خود کفایی آنان جذب نمود.

رحمانی با اشاره به صندوق خرد زنان عشایر استان فارس ادامه داد: اولین صندوق استان فارس در منطقه عشایری گیاهزار خانه زنیان شهرستان شیراز با ۵۹ نفر عضو تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تعداد صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری کشور که تعداد آن ۳۰۸ صندوق است افزود: اکنون در استان فارس ۴۶ صندوق خرد زنان با تعداد یک هزار و ۴۰۰ عضو وجود دارد که تعداد ۱۶ صندوق در شهرستان فسا تشکیل شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به صندوق صنایع دستی فیروزآباد به عنوان پایلوت کشوری اظهار کرد: این صندوق در سال ۹۴ با تعداد ۳۰ عضو تاسیس شده که مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات به آن پرداخت شده و عمده تولیدات آن گلیم، گلیمچه، رند، گچمه، شیشه درمه و اوی است.

انتهای پیام/ن

تاثیر پرداخت تسهیلات در بهبود وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال جامعه عشایری

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.