استان هرمزگان در صدر پدیده قاچاق کالا

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: هرمزگان بیشتر از استان های دیگر در معرض پدیده قاچاق قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، جمال انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بندرعباس گفت: استان هرمزگان با دارا بودن نقش اساسی در صادارت و واردات کشور بیشتر از استان های دیگر در معرض پدیده قاچاق قرار دارد.

وی گفت: دو دهم درصد از پرونده های وارده به تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق کالاست .

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت:8 دهم درصد مربوط به اقدامات کنترلی در بازار ،اصناف و نظارت است.

جمال انصاری افزود:اصلاح آیین نامه و روش هایی که منجر به انباشت کالاهای کشف شده در استان می شد با هدف جلوگیری از هزینه اضافی و اتلاف منابع انسانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت : باید در حوزه حمایتی با همکاری بین دستگاهی، کنترل و پیگیری جلوی این پدیده شوم ایستاد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور از افزایش 20 درصدی تعداد نیروهای تعزیراتی در استان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط استان و حجم پرونده ها در حوزه قاچاق و دیگر حوزه ها استقرار نیروها در شعب شهرستانی و ساحلی تا پایان سال انجام می شود.

ساماندهی تجارت مرزی قاچاق کالا را کاهش می دهد

استاندار هرمزگان هم گفت: با قانون گذاری و هماهنگی بین بخشی باید نتیجه اقدامات صورت گرفته منجر به کاهش پدیده شوم قاچاق شود.

فریدون همتی افزود: اقتصاد و معیشت مرزنشینان و ساماندهی تجارت مرزی نیز قاچاق کالا را کاهش می دهد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هم گفت: کشفیات کالای قاچاق بوسیله دستگاه های انتظامی و امنیتی استان در 9 ماهه امسال 863 میلیارد تومان است که به نسبت پارسال 10 درصد افزایش دارد.

عزیرالله کناری افزود: لوزام یدکی، لوازم خانگی، سیگار، پارچه، پوشاک و دارو در صدر اقلام کشف شده است.

وی گفت: صدور مجوز دام زنده به کشورهای حوزه خلیج فارس، تامین اعتبار برای جا به جایی کالاهای کشف شده از یگان های کاشف به انبارهای اموال تملیکی و تقویت دریابانی استان برای خرید شناورهای عملیاتی از برنامه هایی است که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان بدنبال اجرایی شدن آن است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هم گفت: در 9 ماهه امسال تعداد پرونده های وارده قاچاق کالا و ارز به تعزیرات حکومتی استان سه هزار و 470 پرونده است که از این شمار دو هزار و 819 پرونده زیر ده میلیون تومان و 70 پرونده هم بیشتر از 100 میلیون تومان ارزش دارد.

مرتضی مدنی افزود: ارزش 581 پرونده هم از ده تا 100 میلیون تومان است.

انتهای پیام/ر

دو دهم درصد از پرونده های وارده به تعزیرات حکومتی مربوط به قاچاق کالا

 

برچسب ها: صادرات ، قاچاق ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.