فعالیت سامانه پیامکی ۱۱۰ پلیس در مازندران

در راستای ارتقاء مشارکت‌ های مردمی با پلیس فعالیت سامانه پیامکی ۱۱۰ پلیس مازندران فعال است.

سرهنگ ناصر علی صفرپور معاون عملیات فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: پیچیدگی موضوعات و مقتضیات فعالیت پلیسی در جامعه از یک سو و تنوع و پیچیدگی در جرم از سوی دیگر مستلزم تعمیق دانش، بینش و مهارت‌های تخصصی بیش از پیش بوده و حرفه‌ای گرایی در پلیس را اجتناب‌ناپذیر ساخته است.

وی افزود: به تناسب پیشرفت و توسعه فناوری، پلیس نیز در هر یک از عرصه‌های مأموریتی خود به مقتضای تخصصی بودن آن‌ها باید از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و قابلیت‌های متناسب با آن پیشرفت‌ها و مأموریت‌ها بهره‌مند شود و بدین منظور سامانه فوریت‌های پلیس ۱۱۰ در ناجا راه اندازی شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی مازندران گفت: طراحی سامانه‌ای که بتواند با سازماندهی امکانات موجود، موجبات افزایش و تحرک و سرعت عمل را در بدنه اجرایی ناجا به منظور پاسخگویی به نیاز‌های پلیسی مردم فراهم آورد، ضروری به نظر می‌رسید و در این زمینه با توجه به گستردگی و تنوع مأموریت‌های ناجا، نیاز به برنامه‌ریزی مناسب و اجرای دقیق آن پاسخگو بودن پلیس در مقابل انتظارات به حق و فزاینده مردم احساس می‌شد.

سرهنگ صفر پور با اشاره به مهم‌ترین بازخورد‌های اثرگذار با فعالیت سامانه فوریت‌ های پلیس ۱۱۰، افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی درخواست‌های مردم از پلیس، دست‌یابی به جغرافیای جرایم، توزیع زمانی و مکانی نیازمندی‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها از عوامل اصلاح و اعمال مدیریت و فرماندهی در انجام وظایف محوله از مهم‌ترین مؤلفه‌های تأثیرگذار با فعالیت این سامانه بوده است.

وی گفت: ایجاد امکان نظارت و کنترل بر عملکرد مأموران و یگان‌ های انتظامی که این امر تأثیر قابل توجهی در صحت، دقت و سرعت اقدامات پلیس داشته است، یکی دیگر از بازخورد‌های اثرگذاری بوده که با آغاز به کار سامانه تلفنی ۱۱۰ مرکز فرماندهی و کنترل بدان دست یافته است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی مازندران افزود: با فعالیت این سامانه پیامکی، شهروندان می‌توانند با ارسال گزارش‌ها و اطلاعات خود به شماره ۱۱۰ از آن همانند سامانه تلفنی استفاده کنند.

سرهنگ صفرپور ضمن تشریح عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ استان در ۹ ماه امسال از تماس بیش از ۴۰۵ هزار شهروند با این مرکز خبر داد و گفت: از کل تماس‌ها ۳۲۶ هزار تماس منجر به عملیات پلیسی شده است.

انتهای پیام/ م

ارتقاء مشارکت‌های مردمی با پلیس در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار