دلیری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛

رونق اقتصاد دانش بنیان به کمک بانک‌های کشور/ معاونت به دنبال ایجاد اقتصاد پویاست

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه از انعقادتفاهم‌نامه میان معاونت علمی و یکی از بانک‌ها برای حمایت از طرح‌های دانش بنیان خبر داد.

رونق اقتصاد دانش بنیان به کمک بانک‌های کشور/ معاونت به دنبال ایجاد اقتصاد پویاستعلیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تفاهم نامه میان معاونت علمی و یکی از بانک‌های کشور، اظهار کرد: معاونت با هشت بانک کشور تفاهم‌نامه به امضا رسانده است و تمام این تفاهم نامه‌ها در جهت حمایت از اقتصاد دانش بنیان است.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه با اشاره به اهمیت توجه به استارت‌آپ‌های کشور، گفت: حمایت از استارت‌آپ‌ها همچنین ارتقای کیفی آن از جمله اهداف مهمی است که باید آن را پیگیری کنیم و تمام تفاهم‌نامه‌هایی هم که با  بانک‌های مختلف کشور منعقد می‌شوند در همین راستا است.

بانک ها سبب رشد اقتصاد دانش بنیان می‌شوند 

وی ادامه داد: استارت‌آپ‌ها و همچنین شرکت‌های دانش بنیان برای آنکه بتوانند فعالیت و بازدهی مناسبی داشته باشند، به سرمایه و حمایت احتیاج دارند و به همین دلیل است که معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور  با بانک‌ها تفاهم نامه امضا می‌کند تا ضمن استفاده از سرمایه آنها استفاده  مراکز نوآوری و شکوفایی را احداث کند.

 دلیری با بیان اینکه طرح‌های دانش بنیان سبب رونق اقتصاد کشور می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از طرح‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گاهی به دلیل آنکه سرمایه کافی ندارند منحل می‌شود که این به اقتصاد کشور خدشه وارد می‌کند، بانک‌ها بهترین منابع مالی برای این شرکت‌ها هستند که می‌توانند با سرمایه گذاری بر روی طرح‌های دانش بنیان و همچنین خرید سهام این شرکت‌ها، اقتصاد آن‌ها را شکوفا کند.

 معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه در خصوص جزئیات تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت بهداشت یادآور شد: تمام تفاهم نامه‌هایی که منعقد می‌شوند در راستای حمایت از محصولات و اقتصاد دانش بنیان است و اگر تفاهم نامه‌ای در حوزه محصولات پزشکی و بهداشتی منعقد شود، معاونت در حوزه مالی از آن حمایت خواهد کرد تا اقتصاد پویا ایجاد شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.