نجفی در دیدار بار رؤسای‌ اصناف و اتحادیه‌ها مطرح کرد؛

شورای شهر برای اداره شهر کافی نیست‌ / برخورد با دست فروشان حواشی سیاسی دارد

شهردار تهران‌ گفت: در برخورد با دستفروشان باید به حواشی اجتماعی سیاسی توجه کرد چرا که سخت‌ترین برخورد، برخورد با دست‌ فروشان است.

شورای شهر برای اداره شهر کافی نیست‌ / برخورد با دست فروشان حواشی سیاسی داردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی صبح امروز‌ در دیدار با رؤسای اصناف تهران که در اتاق اصناف برگزار شد، اظهار کرد: اصناف فقط نقش تجاری ندارند‌ و در مقاطع‌ مختلف نشان داده‌اند که در عرصه‌های اجتماعی و بعضاً سیاسی هم ایفای نقش کرده‌اند‌.

 شهردار تهران با اشاره به نقش اصناف در حمایت مالی از صندوق‌های قرض‌الحسنه، کمک به مساجد و حمایت از نیازمندان اظهار کرد: آن چیزی که از 25 سال پیش در غرب، تحت عنوان مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی مطرح شده در ایران خیلی جلوتر و عمیق‌تر مورد توجه بوده و اصناف‌ پیشتاز‌ آن بوده‌اند‌.

 وی با بیان اینکه موضوع شهرنشینی در ایران و جهان متحول شده است، بیان کرد: سالها است که شهرها نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت بشری پیدا کرده‌‌اند.

 نجفی با تأکید بر اینکه امروز سخن از شهرهای مولد و کارآفرین‌ است، بیان کرد: در این شهرها‌ مصرف‌زدگی‌ کاهش یافته و در 5 سال اخیر، سالی نیست که در سطح بین‌المللی دهها‌ کنفرانس در رابطه‌ با کلانشهر‌ها و نقش‌ آنها در زندگی بشری برگزار شود.

نجفی:80 درصد درآمدهای شهری ناپایدار است

 وی با بیان اینکه 80 درصد درآمدهای شهرداری ناپایدار است، گفت: راه‌ رسیدن به درآمدهای پایدار این است که توسعه اقتصاد شهری را جدی بگیریم.

 نجفی با بیان اینکه مسئله اقتصاد شهری بسیار مهم است، گفت: در تشکیلات شهرداری از سال‌ها پیش معاونتی تحت عنوان مالی و اقتصاد شهری ایجاد شده است.

 وی با بیان اینکه در برنامه‌های این معاونت چیزی برای بهبود کسب و کار در شهر ندیدم، گفت: تنها راه این است که اقتصاد شهر را با استفاده از کارشناسان و فعالان اقتصادی‌ رونق دهیم‌.

 نجفی با تأکید بر اینکه اداره شهر بدون مشارکت شهروندان امکان‌پذیر نیست، گفت: شورای شهر برای اداره شهر به تنهایی کافی نیست و باید مکانیزم‌هایی طراحی کنیم که مردم به طور مستقیم دخیل شوند، و تا این مشارکت رخ ندهد مسائل شهری‌ قابل حل شدن نیست.

 شهردار تهران‌ با بیان اینکه تعداد کارکنان شهرداری بیش از استانداردها‌ی معمول است، گفت: شهری مانند شیکاگو‌ که جمعیت و مأموریت‌هایش از تهران‌ بیشتر است 32 هزار نفر پرسنل‌ در شهرداری دارد ولی ما 68 هزار نفر داریم‌.

 وی با بیان اینکه نمی‌توان با 68 نفر شهر را اداره کرد، ادامه داد: آنچه که می‌تواند شهر را اداره کند مشارکت‌ مردم است.

 نجفی با تأکید بر اینکه باید تعامل داشته باشیم، گفت: شهرداری احساس نمی‌کند که در تقابل با اصناف است.

 شهردار تهران ادامه داد: نمایشگاه‌هایی که در تهران برگزار می‌شود پیش از آن که نمایشگاه باشد‌، فروشگاه است‌.

 وی با اشاره به نقش اجتماعی‌ اصناف در اروپا و آمریکا اظهار کرد: صاحبان کسب و کار در شب کریسمس‌ اجناس خود را با قیمت‌های بسیار پایین عرضه می‌کنند تا از این طریق‌ نیازهای‌ قشری‌ که قدرت خرید‌ ضعیف‌ دارند، برطرف  شود‌.

 نجفی در ادامه به مسئله سد معبر‌ پرداخت و گفت: سد معبر شکل‌های مختلفی دارد که یک بخش آن مغازه‌داران هستند که پیاده‌رو را اشغال کرده‌اند.

 وی افزود: بخش دیگر نهادها وسازمان‌هایی هستند که پیاده‌روهای‌ مقابل سازمان را سد معبر‌ کرده‌اند.

 نجفی با بیان اینکه سد معبر دیگری مربوط‌ به ترافیک است، گفت: در برخی نقاط، برخی وانتی‌ها با فروش‌ اقلامی‌ خاص‌ اقدام به سد معبر می‌کنند.

 شهردار تهران‌ با بیان اینکه یک بخش سد معبر هم مربوط به دست‌ فروشانی‌ است که بساط‌ پهن می‌کنند و چهره زشتی در شهر به وجود می‌آورند اظهار کرد: در برخورد با آنها باید به حواشی اجتماعی سیاسی توجه کرد و سخت‌ترین برخورد، برخورد با دست‌ فروشان است.

  انتهای پیام/

 صحبت های مهم شهردار تهران در دیدار با روسای اصناف تهران در تاریخ 30 دی ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار