ایجاد نمایشگاه بین المللی کاشان در خواب 20 ساله

نایب رئیس شورای اسلامی شهر کاشان گفت: ساخت نمایشگاه بین المللی کاشان که حدود 20 سال است به سرانجام نرسیده نیازمند اعمال مدیریت و موضوعات سرمایه گذاری در سطح کلان اتاق بازرگانی و یا صنایع و معادن است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینعلی وکیل،در بیست و چهارمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر کاشان با موضوع ارائه گزارش دفتر سرمایه گذاری شهرداری کاشان گفت :موضوع سرمایه گذاری در شهرداری از طریق کمیسیون ها یا کارگروه های ویژه نیازمند پیگیری جدی است.

وی، پرهیز از مسائل کلی و با عناوین زیاد و پرداختن به چند موضوع مهم تا لحظه ثمربخشی تاکیدکرد و افزود :واردکردن شاه کلیدهای توسعه شهر به مباحث سرمایه گذاری ضروری است. به‌گفته‌وی، وظیفه شهرداری نیز تلاش در توسعه شهر است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر کاشان،  با تاکید بر پرداختن به طرح تفصیلی برای ایجاد زمینه های ورود سرمایه گذار به شهر گفت: این اقدام می تواند مجوزهایی که در جاده قمصر یا بلوار امام رضا(ع) مسکوت مانده است برای ادامه فعالیت خود عملیاتی شود.

لزوم تشکیل کارگروه ویژه برای مباحث سرمایه گذاری 

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، نیز تشکیل کارگروه ویژه ای برای پیگیری مباحث حوزه سرمایه گذاری در شهرداری با داشتن طرح های زیربنایی را خواستارشد وگفت:برای کسب درآمدهای پایدار شهری در دوره پنجم شورا باید با اتخاذ ساز وکار و برنامه های مشخص و روشن همراه با آمار بدنبال اقدامات مبنایی در حوزه سرمایه گذاری بود.

علی رسول زاده،تعریف موضوع سرمایه گذاری در شهرداری به عنوان یک بحث جدی در زمانبندی های مشخص را تاکیدکرد و گفت : از کسانی که دارای تجربه در این حوزه یا آمادگی سرمایه گذاری هستند برای بهره مندی از فرصت های بلااستفاده شهر کمک گرفته شود تا با برگزاری جلساتی به دنبال رفع موانع موجود باشیم.

وی اعلام آمادگی شواری شهر برای حل مشکلات سرمایه گذاران را تاکید کردوگفت: سرمایه گذاری شهر بر اساس توانمندی های کاشان و با داشتن برنامه های مدون برای سال های آینده و با برگزاری جلسات مختلف برای تحقق این اهداف اقدام شود.

عضو و رئیس کمیسیون اقتصادی،برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کاشان، نیز  جذب نکردن سرمایه گذار را از نقاط ضعف شورا و شهرداری دانست و گفت: با وجود تنگناهای اقتصادی کشور امروز شهرداری ها برای تامین هزینه های خود وابسته به درآمدهای جاری از پول مردم است.

علیرضا پورعسگری، افزود:در حال حاضر رکود بخش ساخت مسکن که حلقه وسیعی از درآمدها و اشتغال را در برمی گیرد باعث شده شهرداری کاشان از بخش مهمی از کسب درآمدهای خود محروم شود که بر این اساس برای جبران هزینه های خود اهمیت جذب سرمایه گذار باید در اولویت قرار گیرد.

وی، با تاکید براینکه برای پیدا کردن حلقه مفقوده سرمایه گذاری و رفع ابهامات پیش رو باید با گفتگو و بررسی مشکلات در جذب سرمایه گذاران چاره اندیشی کرد افزود: با این وضعیت شهرداری کاشان تنها می تواند با درآمدهایش هزینه های جاری خود را تامین کند.

به‌گفته‌وی، هرچند ایجاد سازمان سرمایه گذاری شهرداری کاشان به دلایل داشتن موانع قانونی  منتفی شد ولی باید از ظرفیت های خیرین شهری در حوزه های فرهنگی و اجتماعی بهره گرفت و با ایجاد یک ساختار هدفمند بدنبال فرهنگسازی مشارکت مردم در پیشرفت و آبادانی شهر شد.

 جذب سرمایه گذار از منابع پایدار شهرداری ها

عضو شورای اسلامی شهر کاشان، جذب سرمایه گذار از منابع پایدار شهرداری ها را تاکیدکرد و گفت: شهرداری کاشان در حال حاضر با کمبود درآمد از راه مجوزهای ساختمانی مواجه است که باید برای رفع کمبود بودجه‌های خود با دوری از شعار دادن به صورت عملی به دنبال جذب سرمایه گذارباشد.

علی هاشمی طاهری، اعضای شورا را نمایندگان واقعی مردم دانست و گفت: شورا که به خوبی شهر را می شناسد باید سرمایه گذاران را شناسایی کند تا از ضمن کمک از آنها مشکلات موجود را بر اساس کمیسیون ماده پنج یا برخی ادارات دولتی همچون میراث فرهنگی، محیط زیست و جهاد کشاورزی رفع کند.

سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نیازمند اصلاحات طرح تفصیلی  و رفع مشکلات کمیسیون ماده 5 است

خزانه دار و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان، نیز در ادامه این نشست با تاکید براینکه  سرمایه‌گذار‌های بزرگ نیازمند اصلاحات طرح تفصیلی  و رفع مشکلات کمیسیون ماده پنج است گفت: شهرداری باید ایده‌های روی کاغذ  را در واقعیت برای مردم به مرحله عمل برساند.

مجید شمس، با اشاره به‌اینکه در بخش‌های سرمایه‌گذاری‌های کوچک هنوز بسیاری موارد مشخص نشده‌است تصریح کرد: تدوین یک لایحه مدون در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران  در سطوح مختلف و نحوه استفاده از امتیازات شهری و اطلاع‌رسانی عمومی به صورت شفاف ضروری است.

هر طرح سرمایهگذاری نیازمند یک مشاور است

 عضو و رئیس کمیسیون انرژی،آب و محیط زیست شورای شهر کاشان، نیز گفت: ضرورت جذب سرمایه گذار نیاز شهر کاشان است ولی نگرانی‌ها در این زمینه حاصل از این است که این موضوع به صورت جدی پیگیری نشده‌است.

عفت پدرام‌فر، انتخاب یک مشاور از افراد نزدیک سرمایه‌گذار  برای هر طرح سرمایه‌گذاری را پیشنهادکرد و گفت: پیگیری طرح‌ها با این اقدام ضمن مطرح‌شدن مشکلات و موانع موجود با مدیریت شهری پیگیری‌های لازم برای رسیدن به نتایج مطلوب نیز انجام می‌شود.

فرش قرمز هم اتفاق خاصی را برای سرمایه‌گذار رقم‌نزده‌است

عضو و دبیر شورای اسلامی شهر کاشان،با طرح این پرسش که چرا سرمایه‌گذاری در این شهر جواب نمی دهد و با وجود پهن کردن فرش قرمز برای سرمایه گذارهنوز اتفاق خاصی نیفتاده است گفت: با توجه به مطالبات مردم و پاسخگویی شورا در برابر انتظارات آنها به نتیجه رساندن چند کار سرمایه‌گذاری ضروری است.

مصطفی کردمیل، افزود: استفاده‌های لازم از برخی ظرفیت‌های شهر برای رفع مشکلات نظیر نبود پارکینگ یا مراکز تفریحی مانند پارک کوهستان می‌تواند برخی از این اقدامات باشد.

عضو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر کاشان، پیگیری جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی و استفاده از بخش خیرین شهر به عنوان دو بازوی قدرتمند برای توسعه شهر را به صورت جدی خواستارشد.

علیرضا مفرح، گفت: در شرایط کنونی فردی برای انجام کار اقتصادی در جاده نطنز _کاشان و سرمایه گذار دیگری برای تولید برق در کارخانه تولید گچ که فعالیتش متوقف شده اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اسلامی شهر کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.