هفته بیستم لیگ دسته یک فوتبال؛

کار سخت ملوانان مقابل بادرانی‌ها/ جدال نابرابر مربیان تازه وارد در قم

هفته بیستم لیگ دسته اول باشگاه‌های فوتبال کشور عصر امروز «یکشنبه» با برگزاری ۹ دیدار پیگیری می‌شود.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدارهای هفته بیستم رقابت های لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان) از ساعت 14 امروز یکشنبه یکم بهمن برگزار می شود.

در یکی از بازی های مهم هفته، تیم صدرنشین نفت مسجدسلیمان در ورزشگاه شهید بهنام محمودی میزبان تیم ایرانجوان بوشهر است. شاگردان محمود فکری در فصل جاری لیگ یک به دنبال صعود به لیگ برتر هستند و در صورت ادامه روند فعلی می توانند به این هدف دست پیدا کنند. در سوی دیگر میدان ایرانجوان بوشهر که با مشکلات زیادی مواجه شده است برای بقا در لیگ یک تلاش می کند و در بازی امروز شانس چندانی برای پیروزی برابر نفتی ها ندارد.

نفتی ها که از 19 بازی گذشته خود، 12 پیروزی، 6 تساوی و یک شکست را در کارنامه شان ثبت کرده اند و با کسب 42 امتیاز در صدر جدول رده بندی لیگ دسته اول قرار دارند در صورت پیروزی در بازی امروز به صدرنشینی ادامه می دهند. ایرانجوان بوشهر نیز که با چهار پیروزی، شش تساوی و نه شکست و کسب 18 امتیاز در رده شانزدهم جدول جای دارد در صورت شکست ماشین سازی و شهرداری تبریز تا رده چهاردهم صعود می کنند.

تیم بادران تهران هم در ورزشگاه کارگران از ملوان بندرانزلی پذیرایی می کند. بادرانی ها که از جمله تیم های مدعی صعود به لیگ برتر به شمار می روند پس از پیروزی 3 بر صفر هفته گذشته برابر ایرانجوان بوشهر با روحیه ای مناسب پا به این دیدار خانگی می گذارند تا با برد در بازی امروز جایگاه خود را در رده دوم جدول تثبیت کنند. ملوانی ها نیز که در هفته های اخیر نتایج بهتری نسبت به نیم فصل اول کسب کرده اند در پی ارتقاء جایگاهشان در جدول هستند. دو تیم پیش از این 3 بار مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که 2 بازی با نتیجه تساوی به پایان رسیده و یک دیدار نیز به سود ملوان پایان یافته است.

در جدول رده بندی بادران با کسب 37 امتیاز دوم است و از تیم سوم جدول 4 امتیاز بیشتر دارد، شاگردان نادر دست نشان نیز که اکنون با 29 امتیاز در جایگاه هفتم قرار دارند برای باز کردن دروازه نارنجی پوشان تهرانی کار دشواری در پیش دارند زیرا بادران در 3 بازی اخیر هیچ گلی دریافت نکرده است.

در یکی دیگر از بازی های هفته بیستم، تیم های صبای قم و خونه به خونه بابل در ورزشگاه شهید حیدریان شهر قم به مصاف یکدیگر می روند. نکته جالب این بازی تغییر کادرفنی 2 تیم است. صبایی ها که در دیدارهای اخیر بدون سرمربی به مصاف حریفان می رفتند در بازی امروز با هدایت مسعود راشکی سرمربی جدیدشان به میدان می روند و در سوی دیگر میدان خونه به خونه نیز که پس از جدایی جواد نکونام، مدتی در بلاتکلیفی به سر می برد، اخیرا دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات را به خدمت گرفته است. اسکوچیچ که پیش از این هدایت ملوان را بر عهده داشته در بازی امروز نخستین حضور لیگ یکی اش را تجربه می کند.

بازی رفت دو تیم با نتیجه 4 بر صفر به سود خونه به خونه بابل به پایان رسید و بابلی ها به دنبال تکرار پیروزی برابر صبای قم هستند. صبا که با کسب تنها 10 امتیاز از 19 بازی گذشته یکی از گزینه های سقوط به دسته پایین تر است در بازی امروز محکوم به پیروزی است. خونه به خونه نیز کسب 32 امتیاز در جایگاه چهارم جدول قرار دارد برای تثبیت جایگاهش باید حتما در این دیدار هر 3 امتیاز را کسب کند.

روز گذشته اتوبوس حامل اعضای تیم خونه به خونه بابل که راهی شهر قم شده بود در جاده هراز و منطقه آب اسک دچار سانحه رانندگی شد اما خوشبختانه به هیچ یک از اعضای این تیم آسیبی وارد نشد و بابلی ها آماده برگزاری بازی با صبای قم هستند.

در دیگر بازی این هفته، دو تیم اکسین البرز و شهرداری تبریز در ورزشگاه انقلاب کرج با یکدیگر دیدار می کنند. شاگردان علی لطیفی که از 19 بازی گذشته، هشت پیروزی، پنج تساوی و شش شکست را در کارنامه شان به ثبت رسانده اند و در رده هشتم جدول حضور دارند در صورت برد در بازی امروز و ناکامی تیم ملوان می توانند یک پله صعود کنند. شهرداری تبریز هم که با روی کار آمدن سیروس دین محمدی به ماندن در لیگ یک امیدوارتر شده و با قرار گرفتن در رده چهاردهم از منطقه سقوط دور شده است در صورت عدم نتیجه گیری رقبا می تواند تا رده دوازدهم صعود کند.

برنامه مسابقات هفته بیستم لیگ دسته اول به شرح زیر است:

یکشنبه – اول بهمن ۹۶‏

ماشین‌سازی تبریز – گل‌گهر سیرجان، ساعت ‏۱۴‏، ورزشگاه بنیان دیزل ‏ تبریز ‏
محمد باقر پورباقر – احمد کاظم لو – رامین بابایی – رضوان سرشار – ناظر: حبیب الله شیرازی
نفت مسجدسلیمان – ایرانجوان بوشهر، ساعت‏ ۱۴‏، ورزشگاه شهیدبهنام محمدی مسجدسلیمان
علی میرغفاری – امیرمحمد داودزاده – محسن بابایی – میثم حیدری – ناظر: محمدرضا اسحاقیان
آینده‌سازان برق جدید شیراز – شهرداری ماهشهر، ساعت ‏۱۴‏‏، ورزشگاه شهید دستغیب ‏ شیراز ‏
علیرضا جلالی – محسن سلطانی – علی احمدی – احمد محمدی – ناظر: صفدر احمدی
اکسین البرز – شهرداری تبریز، ‏ ساعت ‏۱۴، ورزشگاه انقلاب ‏ کرج ‏
مصطفی بینش – امیرفلاح – علی الفتی – حامد صادقی جو – ناظر: صادق نوری
مس کرمان – راه‌آهن تهران، ساعت ‏۱۴‏‏، ورزشگاه امام علی ‏ (ع) کرمان ‏
ابوالفضل دوستی – حسین سلیمانی – حمید نادری – عباس صادقی – ناظر: فرشید فرح نیا
نساجی مازندران – آلومینیوم اراک، ساعت ‏۱۴‏‏، ورزشگاه شهید وطنی ‏ قائمشهر ‏
حسین زیاری – هادی طوسی – یوسف مغروری – کیوان علی محمدی- ناظر: محمود رفیعی
مس رفسنجان – فجرسپاسی شیراز، ساعت ‏۱۴‏‏، ورزشگاه شهدای رفسنجان ‏
عقیل جهانبازی – حمیدرضا افشون – حمیدرضا آذرنیاد – وحید مالکی – ناظر: فرشید افشار
صبای قم – خونه‌به‌خونه مازندران، ساعت ‏۱۴‏‏، ورزشگاه یادگار امام ‏ (ره) قم ‏
عباس راکی – رحیم حاجی پور – ولی کاوسی – عبدالنبی پورخلف – ناظر: رضا دهقان
بادران تهران – ملوان بندرانزلی، ساعت ‏۱۴‏، ورزشگاه کارگران ‏ تهران ‏
ناصر جنگی – امیر مبشر – صابر خویی – مهدی جبرئیلی – ناظر: فریدون اصفهانیان

 انتهای پیام/

پیش بازی دیدارهای هفته بیستم لیگ دسته اول فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار