رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی؛

۲۵۰ میلیارد ریال در بخش آب روستایی سیستان و بلوچستان هزینه شده است

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار امسال در بخش‌های مختلف آب روستایی این استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالاحد ریگی  رئیس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اظهار داشت: انجام ۶۱ کیلومتر خط انتقال، ۹۳ کیلومتر شبکه توزیع، ساخت چهار هزار و ۲۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره، حفر و تجهیز پنج حلقه چاه، راه اندازی پنج ایستگاه پمپاژ، ساخت ۶۵ کیلومتر مربع موتورخانه و ۲۰۰ متر حصارکشی از جمله اقدامات این مدت بوده است.

ریگی افزود: اضافه شدن هشت دستگاه تانکر آبرسان سیار از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران به ناوگان آبرسانی سیار چابهار و کنارک و راه اندازی ۲ دستگاه آب شیرین کن نیز از دیگر فعالیت‌های امسال شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان بوده است.

وی بیان کرد: امسال همچنین هشت هزار متر اصلاح و بازسازی لوله فرسوده خط انتقال توسط این شرکت در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی ادامه داد: ۵۲۹ مورد انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌های سیستان و بلوچستان شناسایی شد که بعد از طی مراحل قانونی به مجاز تبدیل شدند.

ریکی با اشاره به کنترل کیفیت آب آشامیدنی روستا‌های پوشش سیستان و بلوچستان گفت: گندزدایی آب شبکه توزیع روستا‌ها توسط ۵۱۹ دستگاه کلریناتور، چهار هزار و ۲۴۸ مورد نمونه برداری و انجام آزمون‌های میکروبی آب و ۲۱۰ مورد انجام آزمون‌های فیزیک وشیمیایی از جمله اقدامات کنترل کیفیت این شرکت در سالجاری بوده است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد تابستان سرسخت از نظر آبی بودیم اظهار داشت: پنج هزار و ۵۹۴ روستا در سیستان و بلوچستان وجود دارد که ۲ هزار و ۲۲۵ روستا برابر با ۶۲.۳ درصد جمعیت روستایی این استان زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

خشکسالی‌های پی در پی ۱۸ سال گذشته در سیستان و بلوچستان در کنار این پراکندگی جمعیت سبب ایجاد مشکلات متعدد به ویژه در زمینه تامین آب برای ۵۱ درصد جمعیت استان که در روستا‌ها بسر می‌برند شده است.

هم اینک از مجموع بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۳۳ نفر آنان در روستا‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/ع

خشکسالی در سیستان وبلوچستان بیداد میکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار