مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی:

بهره برداری از۱۱ طرح آبرسانی روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: با بهره برداری از ۱۱ طرح آبرسانی روستایی در دهه فجر امسال ۲۳ هزار و ۵۰۹ نفر از مردم این استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالاحد ریکیمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این طرح‌ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی و برای بهره برداری آماده شده است اظهار داشت: برای اجرای این طرح‌ها افزون بر ۳۳۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

ریکی ادامه داد: اجرای ۱۳۰ کیلومتر خط انتقال، ۶۱ کیلومتر شبکه توزیع، ۱۳۴ کیلومتر شبکه داخلی، ساخت ۶۲۵۰ متر مکعب مخزن ذخیره و حفر ۶ حلقه و تجهیز پنج حلقه چاه از جمله طرح‌های قابل افتتاح است.

وی افزود: همچنین با بهره برداری از مجتمع آبرسانی بندینی شامل فاز ۶ هفت روستا با جمعیت سه هزار و ۸۶۴ نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند.

وی آب شیرین کن مجتمع آبرسانی گوهرکوه را از طرح‌های مهم این دهه در سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: با بهره برداری از این مجتمع که حجم عملیاتی آن شامل ۲۱۰ متر خط انتقال برق، نصب یک دستگاه ترانس است؛ ۱۹ روستا با جمعیت ۲ هزار و ۸۶۰ نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند می‌شوند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: مجتمع آبرسانی دشت سوران و کهن عیسی و ۱۱ دستگاه تانکر آبرسان سیار را از طرح‌های آماده بهره برداری در دهه فجر امسال ذکر کرد.

ریکی بیان کرد: همچنین چهار پروژه بزرگ آبرسانی نیز با زیر پوشش قراردادن ۲۹۰ روستا آماده کلنگ زنی است.

وی تصریح کرد: اجرای ۱۱۱ کیلومتر خط انتقال، ۱۱ کیلومتر شبکه توزیع، ساخت ۱۴ هزار و ۸۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره، حفر و تجهیز ۶ حلقه چاه، ۲ هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال برق، نصب ۲ دستگاه ترانس از جمله عملیات اجرایی در این چهار طرح کلنگ زنی است.

وی تاکید کرد: با افتتاح از این طرح‌ها شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی روستایی در سیستان و بلوچستان نیم درصد ارتقا می‌یابد.

هم اینک از مجموع بیش از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان سیستان و بلوچستان یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۳۳ نفر آنان در روستا‌ها سکونت دارند.

انتهای پیام/ع 

آبرسانی سیار به روستاهای سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار