هشدار سازمان نجات کودکان درباره افزایش تلفات دیفتری در یمن

در صورت ادامه محاصره دریایی یمن به وسیله ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، آمار مرگ و میر ناشی از شیوع دیفتری در این کشور جنگ زده به شدت افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتدپرس از صنعا، یک گروه امدادرسان بین المللی روز یکشنبه هشدار داد در صورت ادامه محاصره دریایی یمن به وسیله ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی آمار مرگ و میر ناشی از شیوع دیفتری در این کشور جنگ زده به شدت افزایش خواهد یافت.

گروه امداد موسوم به «کودکان را نجات دهید» در بیانیه‌ای اعلام کرد کودکان یمنی با بدترین شیوع دیفتری در یک نسل اخیر روبرو هستند. این گروه همچنین از تلاش اعضای خود برای مقابله با شیوع این بیماری در یمن خبر داد که تا کنون ۵۲ نفر بر اثر ابتلا به آن کشته شده اند که اغلب آن‌ها کمتر از پانزده سال سن داشتند.

مریم الدوغانی هماهنگ کننده عملیاتی این گروه در بندر حدیده گفت: خانواده‌های یمنی از صد‌ها کیلومتر دورتر کودکان خود را برای درمان به اینجا می‌آورند. اما عمدتا خیلی دیر می‌رسند و در مسیر نیز افراد دیگری را مبتلا می‌کنند.

سازمان ملل شرایط حاکم بر یمن را بدترین بحران انسانی نامیده است که بیش از ۲۲ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

این گروه امداد بین المللی گفت: بخش اعظم تلاش‌های آن به علت محاصره دریایی بندر کلیدی حدیده یمن به وسیله عربستان سعودی که هفتاد درصد واردات این کشور از طریق آن صورت می‌گیرد، ناکام مانده است.

یمن علاوه بر شیوع سریع دیفتری از سال ۲۰۱۶ با بحران شیوع وبا نیز روبرو است که به کشته شدن بیش از دو هزار نفر و آلوده شدن یک میلیون نفر به این بیماری منجر شده است.

انتهای پیام/

شیوع دیفتری در یمن باعث نگرانی سازمان‌های بین المللی شده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار