عزیزی در صحن علنی:

بودجه عمرانی باید جهت افزایش اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزایش یابد

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: هزینه جاری باید کاهش و بودجه عمرانی باید جهت افزایش اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتقاء یابد.

بودجه عمرانی باید جهت افزایش اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی افزایش یابدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی در جلسه علنی امروز در جریان بررسی عملکرد بودجه‌ای دولت در سال 96 اظهار کرد: در سال 96 دولت درباره تأمین اجتماعی 18 هزار و 200 میلیارد تومان تعهد کرد که تنها 900 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی درباره وضعیت کمیته امداد گفت: کمیته امداد به جهت 3.5 برابر شدن مستمری مددجویان رضایت دارند و در حوزه اشتغال هم 2100 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی با اشاره به اینکه بودجه مبارزه با مواد مخدر در سال 96، 3092 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: از این میان 2029 میلیارد ريال تصویب شد و تا الان هم 1185 میلیارد ريال داده شده که با توجه به 1600 میلیارد دلار گردش مالی مافیای موادمخدر نمی‌توان با 120 میلیارد ريال کاری برای مبارزه با آن انجام داد و باید در بودجه 97 به این مسئله توجه ویژه شود.

عزیزی متذکر شد: در بودجه 96 برای بسیج 1261 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که 39 درصد آن تخصیص داده شد و بودجه این بخش هم باید در سال آینده افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: 10 هزار میلیارد ريال برای اشتغال فراگیر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نظر گرفته شده بود و قرار بود 5 میلیارد دلار هم از صندوق توسعه ملی برای این بخش در نظر گرفته شود، اما محقق نشد.

عزیزی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد اعتبارات دولت جاری است، خاطرنشان کرد: در 10 سال آینده نیازی به آمریکا و اسرائیل نداریم و با این وضعیت خودمان می‌توانیم خودمان را از بین ببریم مگر اینکه هزینه‌های جاری را کاهش دهیم و بودجه عمرانی را جهت افزایش اشتغال و کاهش آسیب‌های اجتماعی ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار