پیوندی مطرح کرد؛

بیمه، هزینه ضایعه نخاعی های زلزله زده را داده / هیچ بیماری از جیب خود هزینه نکرده است

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ایرادی ندارد که هزینه درمان آن دسته از مصدومان ضایعه نخاعی زلزله زده کرمانشاهی که بیمه تکمیلی دارند، از طریق بیمه پرداخت شود.

واکنش پیوندی به پرداخت هزینه های درمانی زلزله زدگان ضایعه نخاعی کرمانشاهی با بیمه تکمیلیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همسرم جانباز است و از زمان بستری شدنش در بیمارستان جمعیت هلال احمر، هزینه های درمانی او در امور توانبخشی را از طریق بیمه تکمیلی خود پرداخت می کنیم.

 شب ها را در تخت تاشویی که در کنار تخت همسرم قرار دارد استراحت می کنم و روزها نیز بر روی یک صندلی مراقبش هستم، اگر همسرم کاری داشته باشد برای او انجام می دهم و هنوز نمی دانم که تا کی باید در بیمارستان بستری باشد.

 این صحبت های یکی از همراهان بیمار بیمارستان جمعیت هلال احمر با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بود.

کار حرام و خلاف واقع نیست اگر بیمه هزینه درمان بیماران ضایعه نخاعی زلزله زده را پرداخت کند

علی اصغر پیوندی  رئیس جمعیت هلال  احمر که برای عیادت  از بیماران ضایعه نخاعی زلزله زده  به بیمارستان جمعیت هلال احمر رفته بود،در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص جزئیات پرداخت هزینه بیماران ضایعه نخاعی کرمانشاهی که تحت پوشش بیمه های طرف قرارداد با این جمعیت هستند و رایگان حساب نشدن درمان آن ها،  تصریح کرد: هزینه های درمانی آن دسته از مصدومان زلزله زده ای که دچار ضایعه نخاعی شده اند و تحت پوشش بیمه های درمانی مختلف، مثل بیمه تکمیلی هستند و بیمه می تواند  در این خصوص کمک کند، از طریق بیمه آن ها پرداخت می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: بیمارستان جمعیت هلال احمر یک مجموعه خیریه است و هزینه های درمانی بیماران نیازمند را با گزارش تاییدی واحد مددکاری در خصوص احراز نیازمندی آن ها صفر می کند و هیچ مبلغی از آن ها دریافت نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: چه اشکالی دارد که بیماران دارای بیمه تکمیلی  در زمان بستری شدنشان در بیمارستان نور افشار جمعیت هلال احمر و طی کردن دوره درمان خود، از بیمه استفاده کنند، این کار حرام و خلاف واقعی نیست و ایرادی ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: ما از خود بیماران به واسطه هزینه مستقیم درمان چیزی نمی گیریم، اما اگر بیماران دارای بیمه پایه مثل بیمه تکمیلی باشند، از این طریق هزینه های درمان را تامین می کنیم.

 

 از بیماران بی بضاعت حمایت می کنیم اما بیمارستان هزینه های جاری هم دارد

در این بازدید پدر یکی از بیماران بستری شده در بیمارستان که جوانی 27 ساله بود در گفتگویی با پیوندی از بالا بودن هزینه درمان و استفاده از خدمات توانبخشی بیمارستان فوق گلایه کرد و گفت: هزینه های توانبخشی پسرم خیلی بالا است و من فقط یک بازنشسته هستم و از عهده پرداخت آن برنمی آیم.

پسرم در اثر یک تصادف به کما رفت و 6 ماه تمام در کما به سر می برد،خدا را شکر که پس از گذشت 6 ماه از کما خارج شد و حالش بهتر شده است. او متاهل است و یک بچه دارد و قهرمان وزنه برداری در مسابقات استانی خوزستان است.

برای  درمان پسرم 2 ماه است که به تهران آمده ام و ماهی 3 میلیون تومان اجاره و هزینه درمان پسرم می شود و حقوق خودم کفاف پرداخت  درمان را به من نمی دهد و اگر کمک خیران نباشد، نمی توانم او را در بیمارستان نگه دارم.

پیوندی از همراه این بیمار خواست تا نامه ای بنویسد و به یکی از معاونان او تحویل بدهد تا وضعیت وی را مورد بررسی قرار دهد و در صورت تایید واحد مددکاری ادامه خدمات توانبخشی به صورت رایگان یا با هزینه کمتری به این بیمار ارائه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در خصوص بیماران بی بضاعتی که به بیمارستان جمعیت هلال احمر مراجعه می کنند و در این واحد درمانی بستری می شوند، اظهار کرد: اینجا بیمارستان خیریه است و ما نمی خواهیم که برای درآمدسازی کار کنیم.

پیوندی تصریح کرد: در نظر داشته باشید که این مجموعه خیریه است و هزینه جاری هم دارد و باید یا با پول بیمه ها و یا از طریق مردم و خیران تامین شود.

 تلاش پرسنل هلال احمر برای افزایش تاب آوری افراد جامعه در زمان حوادث طبیعی

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر از رایگان درمان شدن بیماران و مصدومان ضایعه نخاعی زلزله زده کرمانشاهی،خبر داد و گفت: اقدامات و امور توانبخشی  تا رسیدن به یک نتیجه رضایت بخش در خصوص حال نسبی بیماران قطع نخاعی زمان بر است.

وی گفت: مصدومان ضایعه نخاعی تا دستیابی به بهبود نسبی باید صبور باشند و اجازه دهند پزشکان و پرستاران طبق پروتکل های استاندارد درمانی، کار را پیش ببرند.

پیوندی یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر را افزایش تلاش پرسنل این مجموعه در راستای تاب آوری افراد جامعه در مواقع بروز حوادثی چون زلزله، به ویژه در خصوص بیماران ضایعه نخاعی بر شمرد.

ای کاش همه مسئولان آن بخش از سخنان مقام معظم رهبری را که می فرمایند " ما می خواهیم اگر کسی در خانواده ای مریض شد، آن خانواده جز رنج بیمار داری، رنج دیگری نداشته باشد" را فراموش نکنند و در راستای تحقق آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار