آغاز طرح‌های مشترک درمانی وفنی و حرفه‌ای برای پناهندگان در خراسان رضوی

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفت:در کنار مسئولان ایرانی مسائل و مشکلات ۳ میلیون پناهنده افغانی را رصد و مدیریت می‌کنیم و طرح‌های مشترک درمانی و فنی و حرفه‌ای برای پناهندگان در خراسان رضوی آغاز شده است

آغاز طرح‌های مشترک درمانی وفنی و حرفه‌ای برای پناهندگان در خراسان رضوی  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،موگولوتا در مراسم آغاز پنجمین دوره مسابقات افغانستان شناسی در مشهد افزود: خراسان رضوی با ۳۲۰ هزار تبعه خارجی پس از استان تهران بیشترین آمار میزبانی پناهندگان را در کشور دارد.

دکتر راغی سر کنسول جمهوری اسلامی افغانستان درادامه این مراسم گفت:دولت افغانستان تلاش می‌کند تا افغانستان را به نقطه همکاری‌های مشترک فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با کشور‌های منطقه و جهان بیش از پیش نزدیک‌تر کند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی نیز در این همایش گفت :بیش از ۲۳ هزار نفر از اقشار آسیب پذیر از مهاجران افغانستانی مقیم این استان از نعمت خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شده اند.


محمد عجمی افزود: ۶۰ هزار دانش آموز و ۶ هزار دانشجوی افغانستانی مقیم خراسان رضوی هستند که ۱۷ هزار نفر آنان فاقد مدارک اقامتی هستند و در مدارس و دانشگاه‌های استان مشغول به تحصیلند.

وی گفت: با فعالیت ۱۶ تشکل فرهنگی، اجتماعی وسیاسی پناهندگان در خراسان رضوی سعی در استفاده بیش از پیش توان جوانان و نخبگان افغانستانی را در استان دارد.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت : حدود ۷۰۰ جوان پناهجوی افغانستانی نخبه علمی و فرهنگی مقیم خراسان رضوی در ۱۵ رشته فرهنگی و هنری به مدت یک روز در پنجمین دوره مسابقات افغانستان شناسی در مشهد باهم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام//ز. ج
 

برگزاری پنجمین دوره مسابقات افغانستان شناسی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.