 
    
    
 باشگاه خبرنگاران جوان: امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی بسیاری از کارها نیز حالت دیجیتالی و اینترنتی به خود گرفته اند. برای مثال کارهای حضوری را به راحتی با استفاده از چند کلیک ساده  می توان انجام داد.از جمله این کارها مشاهده و "دریافت سوابق بیمه" تامین اجتماعی بدون مراجعه به شعب این بیمه است.
باشگاه خبرنگاران جوان: امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی بسیاری از کارها نیز حالت دیجیتالی و اینترنتی به خود گرفته اند. برای مثال کارهای حضوری را به راحتی با استفاده از چند کلیک ساده  می توان انجام داد.از جمله این کارها مشاهده و "دریافت سوابق بیمه" تامین اجتماعی بدون مراجعه به شعب این بیمه است.
مشاهده سوابق بیمه باز هم از طریق سامانه امکان پذیر شده است. اما بازنشستگان و کارگران باید مراحل زیادی را طی نمایند تا بتوانند به سوابق بیمه خود دسترسی پیدا کنند. امسال در اوایل شهریور ماه سامانه از دسترس مخاطبین خود خارج شد. اما مسئولین سازمان تامین اجتماعی وعده دادند تا در اوایل آبان ماه این مشکل برطرف شود. هدف از طراحی چنین سامانه ای دسترسی آسان و بدون نیاز به حضور بیمه شدگان برای انجام امور در شعبه های مختلف سازمان بود.

یکی از مشاوران و مدیر روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در مصاحبه با روزنامه همشهری گفته بود: دلیل اختلال در سامانه و از دسترس خارج شدن سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی را بهبود و ارتقای نرم افزارهای مرتبط، طراحی و مهندسی مجدد اعلام کرد. امیر عباس تقی پور در مصاحبه خود گفته بود که سامانه دوباره از اوایل آبان ماه در دسترس بیمه شدگان قرار خواهد گرفت. این حرف و وعده به حقیقت پیوست ولی مشکلی که ایجاد شد دشوار شدن دسترسی به سامانه است.
بعد از این که گزینه سامانه مشاهده سوابق بیمه انتخاب گردید بایستی در صفحه ای جدید که به آدرس https://sabeghe.tamin.ir می باشد ،مشخصات بیمه شده وارد شود. از نکته های جالب این صفحه وجود گزینه ای به نام کشور است که اسامی بیشتر کشور ها را در خود جای داده است. این مسئله با مدیر عامل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی مطرح شد و او علت این کار را افزایش امنیت با توجه به درخواست بیمه شدگان دانست.جدیدترین روش دریافت سوابق بیمه تأمین اجتماعی بدون شماره بیمه را با استفاده از سامانه اینترنتی سازمان تامین اجتماعی تجربه کنید.
در ادامه سعید حسینی در جواب این سوال که مگر ما کارگری در خارج از کشور داریم که شما هم سوابق بیمه ای آن ها را ثبت نمایید یا اصلا شعبه ای از سازمان تامین اجتماعی در خارج از ایران وجود دارد؟
او در پاسخ گفت: نه چنین مسئله هایی وجود ندارد. بلکه تمامی این سوال وجواب ها برای آزمایی و تشخیص صحت قضیه است. فقط موضوع مهمی که برای ما دارای اهمیت است هم خوانی شماره تلفن همراه و کد ملی بیمه شده است
فردی جهت بررسی نحوه ثبت نام وارد سامانه شده و با درج اطلاعات صحیح موفق به ثبت نام و دریافت گذر واژه نشد. چرا که پس از سه بار طی کردن مراحل ثبت نام با پیامی مضمون جناب آقای ... اطلاعات وارد شده شما با پایگاه مرجع مطابقتی ندارد. در صورتی که مطمئن هستید که اطلاعاتتان به خوبی و درستی وارد شده با در دست داشتن مدارک شناسایی و هویتی خود به شعب نزدیک مراجعه کنید.
حسینی در رابطه با این موضوع شرح داد که تلفن همراه با کد ملی بیمه شده یکسان نیست و علت نا موفق بودن ثبت نام شما همین بوده است.
مسئه دیگر در زمان ثبت نام درخواست گذرواژه است. عده این کار را برای کارگران سخت می دانند. اما مدیرکل نام نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در این راستا گفت: این کار هم بنا به درخواست بیمه شدگان صورت گرفته است. در شیوه قدیمی ما دسترسی آسانی را برای سامانه در نظر گرفته بودیم که با شکایات بیمه شدگان مواجه شد.
چگونه سوابق بیمه خود را مشاهده کنیم؟
 تمامی اطلاعات درج و ثبت شده با پایگاه های مرجع سازمان تامین اجتماعی مطابقت داده شده و در طی بازه زمانی ۴۸ ساعت پیامکی مبنی بر انجام شدن ثبت نام برایتان ارسال می گردد.
تمامی اطلاعات درج و ثبت شده با پایگاه های مرجع سازمان تامین اجتماعی مطابقت داده شده و در طی بازه زمانی ۴۸ ساعت پیامکی مبنی بر انجام شدن ثبت نام برایتان ارسال می گردد.انتهای پیام/
 
    
    
 
    
    
 
    
    
 
    
     
    
    
 
    
    
 
    
    
 
    
    
کارگران چه گناهی کردن آخه؟