برگزاری کنگره آیت‌الله آخوند همدانی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت : کنگره بزرگداشت عالم ربانی آیت‌ الله ملاعلی معصومی همدانی(ره) برگزار می‌شود.

برگزار کنگره آیت‌الله آخوند همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حجت‌الاسلام سید محمد حسن فاضلیان، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان بیان داشت: برنامه‌های امسال به دلیل مصادف شدن دهه فجر با ایام فاطمیه با عنوان "فجر فاطمی" و با رعایت حرمت این ایام در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی درادامه افزود: این برنامه‌ها 11 بهمن مصادف با سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) با دیدار مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر با نماینده ولی فقیه در استان همدان آغاز شده و تا 22 بهمن ادامه می‌یابد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به  تشکیل 22 کمیته برای برنامه‌ریزی و بزرگداشت دهه فجر اظهارداشت: هر کمیته بر اساس وظایف سازمانی، برنامه‌های ویژه‌ای دارد که البته هنوز برنامه برخی از دستگاه‌ها آماده نیست و تا 11 بهمن باید به ستاد ارائه شود.

حجت‌الاسلام فاضلیان بر ضرورت مردمی برگزار شدن برنامه‌های دهه فجرتاکید کرد وخاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که حضور مردم، باطل‌السحر نقشه‌های دشمنان است و مصداق این سخن، راهپیمایی‌های باشکوهی بود که پس از اغتشاشات اخیر از 9 تا 19 دی در سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامید کردن و بی‌تفاوت ساختن مردم نسبت به نظام است، توضیح داد: در اغتشاشات اخیر، دشمن حرکت خود را از روستاها و شهرهای کوچک آغاز کرد تا به تهران رسید، اما حضور مردم توطئه‌های استکبار و همراهان آن‌ها را خنثی کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه بر اساس اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، راهپیمایی مردم همدان در 9 دی بسیار خوب بوده، افزود: مردم همدان 12 و 13 دی نیز به صورت خودجوش به صحنه آمده و از فتنه‌گران اعلام انزجار کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: باید برنامه‌های دهه مبارک فجر را به درون مردم برده و با تبیین اهداف انقلاب و دستاوردها از به ثمر رسیدن نقشه‌های دشمنان جلوگیری کنیم.

فاضلیان با اشاره به مهم‌ترین این برنامه‌ها نیز اعلام کرد: مراسم گرامیداشت سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به ایران از برنامه‌های شاخص دهه فجر است که 12 بهمن ساعت 9:30 با سخنرانی حجت‌الاسلام آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در حوزه علمیه آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه حرکت‌های انقلابی مردم همدان از مراسم تشییع این روحانی در سال 57 مبارز آغاز شد، افزود: چهلمین سالروز رحلت آیت‌الله آخوند معصومی همدانی با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقارن شده و در نظر داریم تا سال آینده، کنگره بزرگداشت وی مانند کنگره آقانجفی همدانی در سطح گسترده برگزار شود.

فاضلیان بیان کرد: برگزاری بیش از 30 عنوان و 534 برنامه ورزشی، نواختن زنگ انقلاب در زورخانه پهلوان " علی میرزا" و "شاه مردان"، رژه موتورسواران در بلوار جوان، ورزش صبحگاهی، مسابقات ورزشی در دانشگاه آزاد و بوعلی و مسابقه اتومبیل‌رانی در دانشگاه بوعلی از مهم‌ترین برنامه‌های ورزشی ستاد بزرگداشت دهه فجر در استان همدان به شمار می‌رود.

وی یادآورشد: برگزاری جشنواره استانی هنر ماندگار، حضور بسیجیان و نیروهای مسلح در نماز جمعه، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده 800 شهید، اعزام 466 نفر از مددجویان زائر اولی کمیته امداد به مشهد مقدس با عنوان طرح "شوق زیارت"، واگذاری 50 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)، حضور دانش‌آموزان در مراسم غبارروبی مزار مطهر شهدا، حضور راویان انقلاب و روحانیون در مدارس و نواختن زنگ انقلاب نیز از برنامه‌های شاخص دهه مبارک فجر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در حوزه دانشجویی نیز بیش از 300 برنامه فرهنگی، هنری و سیاسی برگزار می‌شود: عنوان کرد: حضور متمرکز دانشگاهیان در مراسم غبارروبی مزار مطهر شهدا، همایش بزرگ انقلابیون جوان، مسابقه عکس سلفی از راهپیمایی 22 بهمن، همایش نقش دانشجو در انقلاب، نشست علمی تخصصی انقلاب اسلامی و آزادی و امضای میثاق‌نامه انقلاب به‌وسیله دانشجویان از مهم‌ترین برنامه‌های دانشجویی است.

فاضلیان از برگزاری نمایشگاه عکس "تجلی حضور مردم و شهدای انقلاب" نیز خبر داد و گفت: از زنده‌یاد محمدمهدی استعدادی، عکاس پیشکسوت همدان 200 هزار قطعه عکس به یادگار مانده که بخشی از آن‌ها مربوط به مبارزات انقلابی سال 57 است.

وی اظهار داشت: برگزاری همایش نقش زنان در انقلاب، جشنواره‌های موسیقی، ادبی و فیلم فجر، جشنواره هنرهای تجسمی و جشن بزرگ کارگری از دیگر برنامه‌های مهم دهه فجر در استان است.

انتهای پیام/غ

کنگره بزرگداشت آیت‌الله آخوند همدانی در 40 سالگی انقلاب برگزار می‌شود

برچسب ها: دهه فجر ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.