جمهوری آذربایجان نام دو نماینده پارلمان کانادا را در فهرست «عناصر نامطلوب» قرار داد

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به سفر دو نماینده پارلمان کانادا به منطقه قره باغ کوهستانی، نام آن‌ها را در فهرست «عناصر نامطلوب» قرار داد.

جمهوری آذربایجان نام دو نماینده پارلمان کانادا را در فهرست عناصر نامطلوب قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «آپا»، «حکمت حاجی اف»، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به سفر دو نماینده پارلمان کانادا به منطقه قره باغ کوهستانی، آنها را در فهرست عناصر نامطلوب قرار داد. سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، امروز در یادداشتی اعتراض آمیز با اعلام قرار گرفتن نام این دو نماینده کانادایی در فهرست عناصر نامطلوب گفت: سفر «تونی کلمان» و «ریچل هاردر» نمایندگان پارلمان کانادا به منطقه قره باغ کوهستانی، غیر قانونی بوده است.

دولت باکو هرگونه سفر اتباع دولت های خارجی بدون هماهنگی با نهادهای مربوطه جمهوری آذربایجان به منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را غیر قانونی و نقض قوانین این کشور می داند.

«حاجی اف» افزود: وزارت امور خارجه کانادا نیز در یادداشت جوابیه اعلام کرده است کانادا منطقه قره باغ کوهستانی و هفت شهرستان در همجواری آن را جزو جمهوری آذربایجان می داند و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را به رسمیت می شناسد.

همچنین در این جوابیه آمده است نمایندگان پارلمان کانادا بدون ابلاغ نهادهای رسمی این کشور، به این سفر رفته اند و دولت کانادا منطقه قره باغ کوهستانی و نمایندگان آن را به رسمیت نمی شناسد و از حل مناقشه قره باغ در قالب مذاکرات صلح گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا حمایت می کند.

 

انتهای پیام/

واکنش جمهوری‌ آذربایجان به سفر نمایندگان پارلمان کانادا به منطقه قره باغ کوهستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
مگه چیکار کردند
آخرین اخبار