سم پاشی ۱۳۰ هزار متر مربع جایگاه دام علیه انگل‌های خارجی در سردشت

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سردشت گفت: طی ۱۰ ماهه سال جاری ۱۳۰ هزار متر مربع جایگاه دام بر علیه انگل‌های خارجی سمپاشی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  ابراهیم محمد پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سردشت گفت : یکی از راهکارهای پیشگیری از بروز و شیوع بیماری‌های دامی از بین بردن عوامل انتقال بیماری است که با حذف یکی از اجزا، چرخه انتقال بیماری متوقف می شود،  بنابراین در راستای كاهش زمينه هاي آلودگي به عوامل بیماری زا و به منظور پيشگيری از انتقال آلودگيهاي محتمل( تب کریمه گنگو )،شبکه دامپزشکی شهرستان سردشت ، سم پاشی اماکن نگهداری دام و بدن دام‌ها را بر اساس ضوابط بهداشتی و رعایت اصول زیست محیطی را جزو اقدامات و برنامه های اساسی منظور نموده است .

وی گفت :از ابتدای سال جاری تا کنون 130 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام و در سطح شهرستان سردشت  با سموم مختلف بر علیه انگل های خارجی سمپاشی شده که این عملیات در راستای از بین بردن عوامل انتقال بیماری‌های تب کریمه کنگو، لمپی اسکین ، تیلریوز، بابزیوز و غیره بوده است.

وی همچنین افزود: طی این مدت تعداد 2 هزار و 941راس دام نیز در شهرستان سردشت توسط اکیپ های سم پاشی علیه انگل های خارجی دام سمپاشی شدند.

لازم به ذکر است که انگلهای خارجی علاوه بر تضعیف سیستم ایمنی دام و حساس نمودن دام ها در ابتلای انواع بیماری های ، در انتقال بسیاری از بیماریهای مهم مثل تب خونریزی دهنده کریمه گنگو ،تیلریوز ، لمپی اسکین و ... نقس اساسی دارند و مبارزه با آنها در حفظ سلامت سرمایه های دامی موثر می باشد.

انتهای پیام/ح

سمپاشی جایگاههای دام برعلیه انگل های بیماری زا در سردشت

                  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.