دانشگاه کاشان رتبه نخست بهره وری پژوهشی ورتبه دوم حوزه فناوری نانو را در بین دانشگاه های جامع کشور کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: کسب اين رتبه بر اساس اعلام مرکز اطلاعات علمی SID ، میزان بهره وری پژوهشی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور با توجه به بودجه دریافتی در سال 95 در گروههای دانشگاههای جامع ، صنعتی و علوم پزشکی و پژوهشگاهها مورد ارزیابی قرار گرفت.

مجید منعم زاده، افزود: براساس این گزارش که با توجه به مدارک علمی در پایگاه استنادی اسکوپوس و بودجه دریافتی در هر یک از دانشگاه ها و پژوهشگاه ها ، مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفته است دانشگاه کاشان در گروه دانشگاههای جامع ، بهره‌ورترین دانشگاه جامع محسوب شد.

وی خاطر نشان کرد: در این رتبه بندی دانشگاه های تربیت مدرس، تحصیلات تکمیلی زنجان، تبریز، فردوسی مشهد ،تهران،شیراز، اصفهان، بوعلی سینا و دانشگاه شیهد بهشتی به ترتیب در ردیف های بعدی قرار گرفته است.

*کسب رتبه دوم فناوری دانشگاه کاشان در بین دانشگاه های جامع

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان در ادامه کسب رتبه دوم فناوری دانشگاه کاشان در بین دانشگاه های جامع کشور را خبر داد و گفت : بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه کاشان با 364 مقاله علاوه بر این رتبه پنجم در میان کل دانشگاه های کشور را نیز در حوزه فناوری نانو در سال 2016 میلادی کسب کرد.

مجید منعم زاده اظهار داشت: بر اساس این گزارش بیش از ۱۵۴ هزار مقاله مرتبط با فناوری نانو در سال ۲۰۱۷میلادی در وب آو ساینس منابع شده است.

وی افزود: تقریبا ۵۰ درصد این مقالات توسط کشورهای چین، آمریکا، هند، ایران و کره جنوبی تولید شده و بر این اساس ایران با تولید ۸ هزار و ۷۹۱ مقاله رتبه چهارم تولید علم و فناوری نانو را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام/م

 

کسب رتبه های برتر ملی دانشگاه کاشان در نانو وبهره وری پژوهشی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار