رئیس انجمن درمانگران اعتیاد استان یزد خبرداد؛

نتایج نهایی انتخابات موسسات مراکز درمان اعتیاد استان یزد اعلام شد

رئیس انجمن درمانگران اعتیاد استان یزد گفت:تاکنون نزدیک به ۱۲۰ مرکز درمانی عضو این انجمن شده اند و این دومین انتخابات تعیین هیئت مدیره انجمن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مجتبی غالبی رئیس انجمن درمانگران اعتیاد استان یزد گفت:انجمن صنفی موسسین مراکز درمان اعتیاد استان یزد از سال ۹۳ شروع به کار کرده و تاکنون نزدیک به ۱۲۰ مرکز درمانی عضو این انجمن شده اند و این دومین انتخابات تعیین هیئت مدیره انجمن است.

غالبی افزود: در حال حاضر حدود ۱۴۰ مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد دراستان فعال است که اکثرا خصوصی هستند و حدود ۱۲۰ مورد از این مراکز عضو انجمن صنفی موسسین مراکز درمان اعتیاد استان یزد هستند.

وی ادامه داد: حدود ۶۰۰ پرسنل دوره دیده و تخصصی اعم از پزشک،روانشناس،مددکار و پرستار در مراکز مشغول به کار هستند و مجموعا حدود ۲۴هزار مددجوی درمان اعتیاد درحال حاضر تحت پوشش هستند.

وی خاطر نشان کرد: این انجمن علاوه بر انجام امور صنفی مختلف، فعالیتهای آموزشی متعددی جهت مهارت افزایی پرسنل شاغل در مراکز و همچنین فعالیتهای مختلف اجتماعی از جمله طرح استانی هر مرکز یک کلاس آموزش،طرح استانی آموزش پیشگیری از رفتارهای پرخطر و تست تشخیص سریع ایدز، طرح استانی ارائه خدمات بهداشتی ،آموزشی و درمانی از طریق تیمهای سیار، ارائه خدمات درمانی به معتادین کم بضاعت با پوشش بیمه سلامت، مشارکت در طرح جمع آوری معتادان تزریقی در سطح شهر یزد،

مشارکت در طرح دادگاه درمان مدار و درمان معتادین متجاهر ارجاعی از مراجع قضایی شهرستان یزد و طرح های اجتماع محور متعدد دیگر را انجام می دهد.

وی اظهار داشت: در مراکز درمان اعتیاد استان خدمات غیر دارویی شامل روانشناسی،مشاوره،آموزش خانواده، آموزش پیشگیری از رفتارهای پرخطر، کلاسهای گروهی برای بیماران و خانواده ها وخدمات دارویی شامل درمانهای کوتاه مدت و همچنین درمانهای بلند مدت با داروهایی از قبیل متادون،اپیوم ، بوپره نورفین ، سابوکسن و داروهای غیر مخدر از جمله کلونیدین و آزمایشات تشخیصی سریع جهت تشخیص اعتیاد به انواع مواد مخدر، محرک ، توهم زا و همچنین تست تشخیص سریع ایدز برای مراجعین انجام می شود.

غالبی خاطر نشان کرد: با وجودی که مواد مخدر صنعتی در کشور رواج زیادی دارند اما در یزد هنوز بیشترین اعتیاد رایج شامل مواد مخدر سنتی از قبیل تریاک و شیره هست.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه اعتیاد در بین بانوان نسبت به دهه های قبل افزایش چشمگیری داشته و سن شروع اعتیاد نیز کاهش یافته است.

نتیجه نهایی انتخابات اعضاء هیئت مدیره و بازرس انجمن صنفی موسسین مراکز درمان اعتیاد استان یزد به شرح ذیل است:

تعداد کل آراء ۷۸ رای

آراء صحیح ۷۷ رای

منتخبان هیئت مدیره؛

 مجتبی غالبی؛۷۷رای

مهدی امیرحیدری؛۷۵رای

 نادر مصطفوی یزدی؛ ۷۲ رای

محمدرضا جلالی؛ ۶۹ رای دکتر

محمد مهدی بحری۶۳ رای

 مهدی بهزادی ۶۲ رای

محمدحسین قاصدی ۵۴ رای

علی البدل اول و دوم؛دکتر محمد جواهرچیان۲۲رای و

امید فردوسیان۱۵رای

منتخب بازرسی؛

هادی فرحزادی۷۵رای

علی البدل بازرسی؛

امیرعباس جلالیان ۲رای

انتهای پیام/ ی

اعلام نتیجه نهایی انتخابات موسسان مراکز درمان اعتیاد در استان یزد

برچسب ها: اخبارپزشکی ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار