در شورای شهر تهران مطرح شد؛

لزوم بررسی ایرادات مصوبه الزام شهرداری به تعیین مکان مناسب برای اجتماعات اعتراضی مردم

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه فرمانداری نسبت به مصوبه‌ شورای شهر 3 اعتراض داشته است، گفت: اعتراضات باید مورد بررسی قرار گیرند و اگر در این زمینه مشکلی وجود دارد باید اصلاح‌ شود‌.

لزوم بررسی ایرادات مصوبه الزام شهرداری به تعیین مکان مناسب برای اجتماعات اعتراضی مردمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعضای شورای  شهر تهران در جریان چهل و یکمین جلسه شورا‌ نامه فرمانداری تهران‌ در رابطه‌ با اعتراض‌ هیأت تطبیق به مصوبه‌ الزام شهرداری تهران به تعیین مکان مناسب برای تشکیل اجتماعات اعتراضی‌ شهروندان را بررسی‌ کردند.

هاشمی رفسنجانی رئیس شورای  شهر تهران با بیان اینکه فرمانداری نسبت به مصوبه‌ شورای شهر تهران 3 اعتراض داشته است، گفت: اعتراضات باید مورد بررسی قرار گیرند و اگر در این زمینه مشکلی وجود دارد باید اصلاح‌ شود‌.

وی با بیان اینکه ایرادات مصوبه‌ باید بررسی‌ شود، خاطرنشان کرد: اگر ایرادات به فرمانداری وارد است‌، موضوع باید بررسی‌ شود و اگر‌ اینطور‌ نیست‌ شورا بر مصوبه‌ خود تأکید دارد و در نهایت‌ موضوع به شورای حل اختلاف می‌رود.

در ادامه‌ مجید فراهانی‌ عضو دیگر‌ شورای شهر‌ با اشاره به جلسه خصوصی‌ که اعضای شورا با فرماندار تهران داشتند، گفت: وی از اعضای شورا خواست‌ تا برای مدیریت بهتر‌ و ایجاد تسهیلات‌ برای اجتماعات‌ اعتراضی‌ مکانی را در نظر بگیرند‌ و حالا فرمانداری به درخواستی‌ که خودش داشته‌ اعتراض کرده است‌.

پس از اظهارات فراهانی احمد مسجدجامعی‌ دیگر عضو‌ شورای شهر‌ با اشاره به پیشنهاد ارائه شده از سوی شورا گفت: از 15 سال قبل‌ به شورای تأمین شهر تهران‌ اعلام شده بود تا بستری برای اعتراضات شهروندان ایجاد کنند‌،اما تا این لحظه‌ اقدامی‌ صورت نگرفته است‌.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید‌ شرایطی‌ فراهم شود تا مردم در مسائل‌ اجتماعی، اقتصادی‌ و فرهنگی‌ بتوانند به شیوه‌ مدنی اعتراض خود را مطرح کنند، اظهار کرد: حق اعتراض‌ به رسمیت‌ شناخته شده‌، اما یک نگاهی وجود دارد که به شورای شهر به عنوان شورای شهرداری نگریسته‌ می‌شود، در حالی که‌ شورای شهر وظایف و اختیارات دیگری هم دارد‌ و تعیین مکان به منزله‌ عدم امکان تجمع قانونی در سایر مکان‌ها نیست‌.

گفتنی است‌؛ پس از گفتگوهای‌ اعضای شورا در خصوص این لایحه مقرر شد تا اعضای شورا در جلسه‌ای دیگر نامه فرمانداری تهران در رابطه با اعتراض هیأت تطبیق به مصوبه‌ الزام شهرداری تهران‌ به تعیین مکان مناسب برای تشکیل اجتماعات اعتراضی شهروندان را برای بررسی‌ به کمیسیون تخصصی برگر‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار