سالم بودن آب شرب شهر‌های خوزستان

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان از سالم بودن آب شرب شهر‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  مهران ضیغمی،  معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: در ۹ ماهه امسال، ۱۵ هزار و ۱۶۷ آزمایش میکروبی و شیمیایی آب و ۳۳۵ هزار آزمایش کلرسنجی در سطح استان خوزستان انجام دادیم.

وی بیان داشت: ۹۴ درصد آزمایشات انجام شده شهر و بین ۸۹ تا ۹۰ درصد آزمایشات انجام شده در روستا حاکی از این بود که آب شرب از نظر میکروبی مشکلی نداشت. از نظر سایر شاخص های آب سالم نیز همه شاخص ها وضعیت طبیعی داشتند.

ضیغمی افزود: نظام ثبت سرطان داریم که سالانه ایرادات و کاستی های آن برطرف می شود؛ ثبت اطلاعات بیماران مبتلا به سرطان نیز با مراجعات آن ها ثبت می شود.

وی ادامه داد: کم تحرکی، چاقی، فشار خون بالا و استعمال دخانیات از جمله عوامل مؤثر در بروز بیماری سرطان است؛ همه اقشار جامعه باید برای فرهنگ سازی در زمینه کاهش این عوامل تمام تلاش خود را به کار بگیرند.

ضیغمی در پایان عنوان کرد: فرسوده بودن لوله های فاضلاب و شکستگی آن ها که باعث ورود فاضلاب به آب شرب می شود  و مردم می توانند هرگونه گزارش کاهش کیفیت آب شرب را از طریق سامانه شبانه روزی ۱۹۰ سامانه شبانه روزی رسیدگی به شکایات بهداشتی اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/م

۹۴ درصد آب شرب شهرهای خوزستان از نظر میکروبی مشکلی ندارد

برچسب ها: بحران آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار