خالد العبود در مصاحبه با روسیا الیوم تاکید کرد؛

تاثیر پیروزی‌های ارتش سوریه و هم پیمانانش بر مذاکرات سوچی

دبیر مجلس ملی سوریه گفت کنفرانس سوچی یک ایستگاه اصلی و اساسی برای رهایی مردم سوریه و شکست تروریسم و راه حل بحران‌های سیاسی و اقتصادی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، خالد العبود دبیر مجلس ملی سوریه از شهر سوچی در گفتگو با این شبکه به بررسی مسائل مربوط به کنفرانس سوچی و اختلافات این کنفرانس با نشست‌های پیشین درباره بحران سوریه گفت: به اعتقاد من هنگامی که از کنفرانس سوچی سخن می‌گوییم باید به چندین تحول در عرصه میدانی و سیاسی توجه داشته باشیم؛ به عنوان نمونه ارتش سوریه و هم پیمانانش پیشرو‌های زیادی در میدان نبرد داشته و سر شاخه‌های تروریسم را قطع کرده است.

وی افزود از سوی دیگر نشست ژنو تعطیل شده و برگزاری سایر نشست‌ها نیز بدون نتیجه بوده است. در این میان پیشنهاد برگزاری کنفرانس سوچی از سوی هم پیمان ما یعنی روسیه که حضور منطقه‌ای و بین المللی دارد و در کنار دولت سوریه ایستاده است، مطرح شد. من معتقدم که کنفرانس سوچی نقطه اختلاف‌های مهمی با سایر نشست‌ها دارد و دارای نتایج متفاوتی نیز خواهد بود.

خالد العبود درباره سطح انتظار‌ها از کنفرانس سوچی گفت: من نیز معتقدم نباید سطح انتظار‌ها را از کنفرانس سوچی بالا برد، مگر اینکه عده‌ای منتظر باشند که پس از خواندن بیانیه پایانی کنفرانس سوچی، از بحران سوریه خارج شویم. خیر، ما بنا به درک سیاسی خود می‌دانیم که سوچی نیز یک ایستگاه است، اما این ایستگاه با توجه به فضای تحولات و شرایطی که بر آن حاکم است، با نمونه‌های پیشین آن تفاوت دارد. من هیچ گاه نمی‌گویم و گمان نمی‌کنم که به محض پایان یافتن کنفرانس سوچی از بحران سوریه یا تهاجم علیه سوریه و تروریسم در آن رها می‌شویم، برعکس من می‌گویم که سوچی یک ایستگاه اصلی و اساسی برای رهایی مردم سوریه و شکست تروریسم و راه حل بحران‌های سیاسی و اقتصادی است. من سطح انتظار‌ها را بالا نمی‌برم، اما برخی‌ها دیدگاه و خوانش منفی دارند.

العبود در مورد تشکیل کمیته قانون اساسی گفت: باید توجه داشت که آنچه در مورد کمیته قانون اساسی بر آن توافق شده این است که این کمیته در قانون اساسی کنونی سوریه بازنگری می‌کند و آن را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. این کمیته، قانون اساسی جدیدی وضع نمی‌کند بلکه دیدگاه‌های موجود در مورد قانون اساسی کنونی را مورد توجه قرار می‌دهد و برخی از بند‌های آن را در صورت امکان اصلاح می‌کند. من عضو یک فراکسیون سیاسی هستم و این فراکسیون قانون اساسی کنونی را مناسب نقشه سیاسی و اولویت‌های دولت ملی سوریه می‌داند.

انتهای پیام/

دبیر مجلس ملی سوریه از اهمیت کنفرانس سوچی خبر داد

برچسب ها: سوریه ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار