کریمی قدوسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اروپایی‌ها به خواسته ترامپ برای اصلاح برجام تن داده‌اند/ برخی‌ مسئولان خوش بینی بی جایی نسبت به آمریکا در برجام داشتند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: ترامپ کشورهای اروپایی عضو برجام را مجبور کرد بین آمریکا و برجام یکی را انتخاب کنند.

جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تشکیل کارگروه آمریکایی – اروپایی برای اصلاح برجام، گفت: اگرچه طرف‌های اروپایی مایلند برجام دست نخورده باقی بماند، اما به دلایلی نمی‌توانند در برابر خواسته آمریکا مقاومت کنند و بدون شک آمریکایی‌ها را در مسیر اصلاح برجام همراهی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای روی کار آمدن ترامپ طرح موضوع تغییر برجام قابل پیش بینی بود، افزود: از آنجا که اروپاییان از شرکای بزرگ اقتصادی آمریکا به شمار می‌روند مجبور به همراهی ترامپ در مسیر تغییر برجام شده‌اند.

کریمی قدوسی اظهارکرد: اگرچه بین اروپاییان و آمریکایی‌ها بر سر اصلاح برجام اختلافاتی وجود داشت اما در نهایت این ترامپ بود که حرف آخر را زد و خطاب به اروپاییان گفت بین آمریکا و برجام باید یکی را انتخاب کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرف‌های اروپایی بارها به طور غیررسمی به مسئله تغییر برجام اشاره کرده‌اند، بیان کرد: هم اکنون فرانسه، آلمان و انگلیس، سه کشور عضو توافق برجام به نظرات ترامپ تن داده‌اند و همان مسیر تغییر برجام را ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: ترامپ در بیانیه‌ای تمام درخواست‌ها و راهبردهای خود برای تغییر برجام را ذکر کرد و با اعلام اینکه آخرین باری است که تحریم‌ها را تعلیق می‌کند، به اروپاییان هشدار داد که باید در این مسیر آمریکا را همراهی کنند.

کریمی قدوسی با اشاره به اینکه ترامپ نشان داده است که آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست، گفت: از همان ابتدا مشخص بود که ایالات متحده جواب اعتماد ایران را نمی‌دهد و این از خوش خیالی و نگاه توأم با اعتماد برخی مسئولان و مدیران دستگاه دیپلماسی بود که بیان می‌کردند اگر آمریکا از برجام خارج شود ما با اروپاییان می‌توانیم برجام را ادامه دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: اکنون این خوش بینی مثل همان خوشبینی اعتماد به آمریکا از دست رفته است و در نهایت آمریکایی‌ها به طور رسمی دیگر تحریم‌ها را در زمان آینده 120 روزه تعلیق نخواهند کرد.

وی ادامه داد: قطع به یقین هیچ میز مذاکره‌ای برای موضوع برجام تشکیل نخواهد شد و دیگر ایران را پشت هیچ میزی نخواهند دید.

کریمی قدوسی اظهارکرد: ملت ایران انسجام و وحدت خود را همچنان حفظ کرده و پیروزی نهایی از آن ملت ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هم اکنون فرصت بسیار خوبی است که به مسائل داخلی کشور بیشتر پرداخته شود، گفت: هیچ ضرر و زیانی از طرف آمریکا نخواهیم دید و مردم مطمئن باشند که تهدیداتی از قبیل گزینه‌های نظامی در کار نخواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها تحریم‌ها را تشدید می‌کنند و ما باید متناسب با این وضعیت تدابیر خود را بیندیشیم و چارچوب اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: برجام ، ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
من به عنوان یه ایرانی اجازه نمیدم امریکا خائن در کشورم دخالت کنه . همیشه مثل کوه پشت ایرانم می ایستم و اجازه نمیدم ترامپ دخالت کنه .

ایران وطن من است .

مرگ بر امریکا .شیطان بزگ امریکاست .
آخرین اخبار