ظرفیت سازی برای جذب 720هزارتن محصولات کشاورزی در خراسان شمالی

رییس جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون برای جذب حدود 720 هزار تن محصولات خام زراعی،باغی و دامی در خراسان شمالی ظرفیت سازی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عبدالله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم اکنون برای جذب حدود 720 هزار تن محصولات خام زراعی،باغی و دامی توسط 75 واحد کارخانه صنایع تبدیلی و نگهداری ظرفیت سازی شده است.

وی افزود: این میزان با در نظر گرفتن حدود 40 درصد تولیدات استان به صورت مصرف تازه خوری، برای حدود 300 هزار تن باقی مانده مواد اولیه نیاز به صنایع تبدیلی و فرآوری است.

یوسفی کمک به توسعه پایدار بخش کشاورزی و دستیابی به امنیت غذایی،کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، افزایش ارزش افزوده و بهره وری در بخش کشاورزی،ایجاد اشتغال پایدار و جذب نیروی انسانی آزاد شده از مزارع بر اثر توسعه مکانیزاسیون و کمک به افزایش صادرات غیر نفتی و ایجاد بستر لازم برای مشارکت بخش خصوصی در سرمایه گذاری را از اهداف بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی افزود: همچنین در مدت سال جاری 12 واحد از واحدهای صنایع تبدیلی استان برای دریافت 120میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها مختلف استان معرفی شده اند.

انتهای پیام/آ

معرفی 12 واحد از واحدهای صنایع تبدیلی خراسان شمالی برای دریافت تسهیلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.