رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت؛

فعالیت ۶ هزار نفر در بخش معدن سیستان و بلوچستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ٦ هزار نفر در بخش معدن استان مشغول به کار می‌باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر میرشکار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در شورای صنعت و معدن استان، افزود:٦ هزار نفر در بخش معدن استان مشغول به کار می‌باشند.

میرشکار افزود: با بهره برداری ١٩ معدن دیگر در استان در سال جاری این میزان افزایش خواهد یافت.

وی گفت: بالغ بر ٢٣ هزار نفر در بخش صنعت مشغول به کارند و سیاست ما رفع موانع تولید است.

میرشکار اظهار کرد: عمده صنایع ما در سطح استان صنایع سیمان، تبدیلی (شیلاتی) معدنی و کارگاه‌های کوچک زیر ١٠٠ نفر اشتغال می‌باشد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان با وجود آنکه استانی صنعتی نیست، اما با توجه برنامه‌ریزی جهت راه‌اندازی صنایع، در حال تبدیل شدن به یک استان صنعتی است.

میرشکار بیان کرد: با توجه به اهمیت استفاده از همه بخش‌ها برای فعال‌سازی در عرصه تولید و نیز تاکید وزارتخانه، امسال مقرر شده علاوه بر واحد‌های صنعتی، فعالان بخش معدن هم برای تأمین سرمایه در گردش و نقدینگی خود در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده و از این تسهیلات استفاده کنند.

وی اظهار کرد: نکته مهم حمایت از تولید توسط مردم، تعصب نسبت به کالا‌های ایرانی است و مردم می‌توانند با خرید کالا‌های ایرانی و نه گفتن به کالا‌های خارجی و قاچاق مهمترین حامیان تولیدات ایرانی باشند.

میرشکار افزود: سرمایه گذاری‌های جدید مبتنی بر نیاز بازار کشور و بازار جهانی باید در استان ایجاد شود و این موضوع در استان در حال انجام است و محصولات و کالا‌های تولیدی باید از لحاظ کیفیت و قیمت نیز قابل رقابت پذیری باشند.

انتهای پیام/ع

بهره برداری از ١٩ معدن در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: معدن ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار