افتتاح 59 طرح با اعتبار 102 ميليارد تومان در جهاد کشاورزی کرمان

در دهه مبارك دهه فجر 59 طرح در استان كرمان با اعتبار کل بيش از صد و 2 ميليارد تومان افتتاح و به بهره برداري مي رسد.

افتتاح 59 طرح با اعتبار  102 ميليارد تومان در جهاد کشاورزی کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس سعیدی رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان با اعلام اینکه به میمنت ایام الله دهه فجر 38 طرح آب و خاک شامل 29 طرح آبياري تحت فشار، 3 طرح انتقال آب، 5 طرح مرمت قنوات يك سدخاكي.با اعتبار هزینه کرد بیش از313 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد گفت: 5 طرح دامپروری با اعتبار بیش از 88 میلیارد ریال، 1 طرح شيلات با اعتبار بیش از 500 ميليون ریال، 7 پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتبار بیش از 268 میلیارد ریال و 8 پروژه تولیدات گیاهی با اعتبار بیش از 355 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسند.

وی افزود: با اجرای طرح های آب و خاک استان 2900 هكتار به اراضي مجهز به سيستم آبياري تحت فشار استان كرمان افزوده مي گردد كه اين امر با هزينه اعتباري بيش از 259 ميليارد ريال که 163 میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی و مابقي آن اعتبارات شخصی بوده، در 29 مزرعه استان اجرا شده است.


سعیدی با اشاره به اینکه با هدف مصرف بهينه از منابع آب استان 900متر خط انتقال آب با اعتبار دولتی 300ميليون ريال در قالب 3 پروژه و اصلاح و لايروبي 5 رشته قنوات استان با اعتبار کل دولتي 670 میلیون ریال افتتاح و به بهره برداري مي رسد اظهار کرد: از ديگر پروژه هاي اين بخش افتتاح سد خاكي آهوئيه شهرستان بافت با هزينه كرد اعتبار دولتي 53 ميليارد ريال اجرا شده و در اين ايام مبارك و ميمون به بهره برداري مي رسند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 6 پروژه دامپروری با اعتبار کل هزینه کردبیش از 88 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که این امر سبب ایجاد 20 شغل در سطح استان می گردد.


وی با اعلام اینکه از 5 طرح دامپروری شامل 4 طرح مربوط به پرورش مرغ تخمگذار و يك طرح پرورش مرغ گوشتي است افزود: اين امر سبب افزايش 170 هزار مرغ تخمگذار و 20 هزار مرغ گوشتي به ظرفيت استان مي گردد و اين پروژه ها با هزينه كرد اعتبار كل 88 میلیارد ریال به بهره برداری می رسند.


سعیدی گفت: در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان 7 طرح با اعتبار کل هزینه کرد268 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد و اين امر سبب افزايش 40 هزارتن ظرفيت بسته بندي و فرآوري محصولات كشاورزي و دامي استان مي گردد.


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه احداث گلخانه ها در دستور کار سازمان قرار گرفته که 8 گلخانه در این ایام مبارک افتتاح می گردند اظهار کرد: این کار با اعتبار کل بيش از 355 میلیارد ریال اجرا و سبب اشتغالزایی جهت 85 نفر گردیده و با افتتاح و راه اندازی این گلخانه ها 23 هكتار به سطح گلخانه هاي استان و افزايش 6190 تن ظرفيت توليد سبزي و صيفي و 350 هزار گل شاخه بريده می گردد.


انتهای پیام/س

 

افتتاح 59 طرح با اعتبار 102 ميليارد تومان در جهاد کشاورزی کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار