مقیمی خبر داد

معادن جزء سرمایه‌های ملی کشور هستند

استاندار تهران گفت: توجه به بخش معادن بسیار اهمیت دارد، چراکه معادن جزء سرمایه‌های ملی کشور هستند و باید برای حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش کنیم.

معادن جزء سرمایه‌های ملی کشور هستندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در اولین نشست شورای معادن استان تهران که امروز(چهارشنبه)برگزار شد، اظهار کرد: شورا باید در زمینه معادن، تولید صنایع معدنی و صادرات محصولات معدنی به خارج از کشور به گونه‌ای عمل کند که دیگر به واردات محصولات صنعتی نیازی نداشته باشیم.

وی افزود: توجه به بخش معادن بسیار اهمیت دارد، چراکه معادن جزء سرمایه‌های ملی کشور هستند و باید برای حفظ و نگهداری آن‌ها تلاش کنیم.

مقیمی گفت: شورای عالی معادن بعد از انقلاب با جدیت کار خود را آغاز کرد و در این دوران کارشناسان معدن با تعداد کم کار‌های خوبی انجام دادند.

وی گفت: زمینه‌های لازم برای توسعه معادن در کشور فراهم است، البته محدودیت‌هایی به ویژه در زمینه موانع محیط‌زیستی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود.

مقیمی گفت: برای اکتشاف و شناسایی معادن باید هزینه کنیم. در استان تهران نیز می‌توان کار اکتشافی خوبی انجام داد، بر همین اساس اولین دستور این جلسه شناسایی معادن استان و شناسایی ذخایر آن‌ است.

وی افزود: در کنار معادن شن و ماسه که نیاز استان است، بهره‌برداری از معادن جدید نیز ضرورت دارد، علاوه بر این باید از معدن کاران و کسانی که در این بخش فعالیت می کنند حمایت کرد، چرا که در بخش معدن کار کردن بسیار دشوار است.

استاندار تهران گفت: باید صنایع تبدیلی در حوزه معادن مورد توجه قرار گیرند، باید محصولات فرآوری و ارزش افزوده ایجاد کنیم و خام فروشی نکنیم. باید صادرات را نیز فعال کنیم، چرا که محصولات معدنی در اقتصاد کشور تاثیرگذار هستند.

وی تاکید کرد: هدف اصلی این است که بخش معدن استان فعال و زمینه اشتغالزایی و افزایش درآمد مردم فراهم شود.

مقیمی در پایان گفت: همه دستگاه های مسئول باید در جهت فعالیت معادن همکاری کنند، ضمن اینکه باید به مسائل مربوط به محیط زیست نیز توجه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.