ابراز نگرانی وزارت خارجه روسیه درخصوص اوضاع عفرین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه چند صد نفر در عملیات‌های نظامی در عفرین جان خود را از دست داده‌اند، از طرفین نزاع در این منطقه خواست از ادامه درگیری‌ها اجتناب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اظهار کرد با تداوم عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه اوضاع در شهر عفرین، در شمال این کشور، بسیار نگران‌کننده شده است. وی اظهار کرد روسیه از طرف های درگیر در این منطقه می خواهد خویشتن‌داری کنند.

زاخارووا در کنفرانس خبری اظهار کرد: «می خواهم درخصوص عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه موسوم به عملیات "شاخه زیتون" صحبت کنم. ما به نظارت و بررسی تحولات شمال سوریه ادامه می دهیم؛ زیرا این موضوع بسیار نگران کننده است.»

زاخارووا در ادامه با اشاره به اینکه چند صد نفر در عملیات های نظامی در عفرین جان خود را از دست داده اند، از طرفین درگیر در این منطقه خواست خویشتن‌داری کرده و از ادامه درگیری ها اجتناب کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: «مقامات ترکیه اعلام کردند عملیات نظامی این کشور در سوریه، که از 20 ژانویه آغاز شد، با هدف حذف یک گروه تروریستی انجام شده است و با منشور سازمان ملل درخصوص حق یک کشور در دفاع از خود مطابقت دارد. پس از گذشت ده روز از آغاز درگیری ها در این منطقه چند صد نفر از مردم بی گناه جان خود را از دست داده اند. بنابراین، ما یک بار دیگر از طرفین دخیل در این درگیری ها می خواهیم خویشتن داری کنند.»

ستاد مشترک ترکیه روز 20 ژانویه آغاز عملیات نظامی این کشور در خاک سوریه موسوم به عملیات "شاخه زیتون" را اعلام کرد. هدف از این عملیات مبارزه با گروه های تروریستی حاضر در شمال سوریه اعلام شد. براساس اعلام ترکیه تاکنون 712 نظامی کشته شده و 400 مرکز نظامی نیز تخریب شده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار