ویژه برنامه های آموزش پرورش به مناسبت دهه فجر

برنامه‌های آموزش وپرورش دردهه فجر سی ونهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تشریح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ باتقارن دهه فجر و ایام فاطمیه، پیروزی‌های اخیر ایران در جبهه مقاومت و حوادث اخیری که با تلاش دشمن در داخل کشور اتفاق افتاد از جمله مواردی است که باعث شده برنامه‌های دهه فجر امسال با سال‌های قبل متفاوت باشد؛ بنابراین دانش آموزان امسال حضور پررنگی در بزرگداشت دهه فجر و راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهند داشت.

وی افزود: دانش آموزان و فرهنگیان در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم حیات انقلاب نقش اساسی داشته اند و اهدای ۴۱ هزار شهید دانش آموز و فرهنگی مؤید این موضوع است.

 فراهم ساختن زمینه ظهور و بروز خلاقیت‌های دانش آموزان در قالب موضوعات هنری به موازات ارزش‌های انقلاب اسلامی و بصیرت افزایی از جمله دستاورد‌های اجرای برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر است.

وی از تهیه محتوای تئاتر وسرود متناسب با ایام دهه فجر وارسال آن به مدارس، اذعان کرد: تجدید میثاق با امام راحل «ره» و شهدا با حضور در حرم امام وگلزار شهدا، فضاسازی و صحنه آرایی مدارس، برگزاری مسابقات ویژه دهه فجر مانند اجرای سرود، تئاتر، نشریه دیواری، نقاشی، خوشنویسی با موضوعات انقلابی، برگزاری جام فجرمسابقات ورزشی در سطح مدارس و منطقه، برگزاری محافل اُنس با قرآن کریم، برافراشتن نمادین پرچم برای دانش آموزان به عنوان یک نماد ملی و دینی، برگزاری صبحگاه مشترک تشکل‌های دانش آموزی و اجرای سرود‌های مناسبتی در این ایام، از جمله برنامه‌های بزرگداشت سی ونهمین سالروز پیروزی انقلاب است.

برگزاری جُنگ شادی پس از ایام فاطمیه، تدوین و اجرای تعدادی متن نمایشنامه و تئاتر برای دانش آموزان در دهه فجر، برگزاری جام فجر فرهنگیان هر منطقه، همایش یاوران انقلاب در ۷۵۰ منطقه آموزش وپرورش واجرای سرود همگانی یک هزارو ۳۷۵ نفری در مراکز استان‌ها از جمله برنامه‌های ویژه امسال آموزش وپرورش در دهه فجر خواهد بود.

 مسیب زاده، مدیر کل قرآن، نماز و عترت نیزگفت: برگزاری ۶۰ هزار محفل قرآنی در سطح کشور در دهه فجر، برگزاری مسابقات قرآن در سطح منطقه‌ای در این ایام، اجرای طرح ملی تلاوت با مشارکت آموزش وپرورش و وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در ۱۲ استان، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی و تجدید میثاق جامعه قرآنی با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی از جمله برنامه‌های این اداره کل در ایام دهه فجر می‌باشد.

انتهای پیام/ر

برگزاری همایش یاوران انقلاب در ۷۵۰ منطقه آموزش وپرورش زنجان 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.