غلامرضا تاجگردون:

بودجه۹۷ پس از اصلاحات مردمی‌ترین بودجه کشور تاکنون است

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 97 در اینستاگرام نوشت بودجه۹۷ پس از اصلاحات کمیسیون تلفیق، مردمی‌ترین بودجه کشور تاکنون است.

بودجه۹۷ پس از اصلاحات مردمی‌ترین بودجه کشور تاکنون استبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا تاجگردون نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی به عنوان کسی که سال‌ها کارم تنظیم برنامه و بودجه است به ضرس قاطع می‌گویم این لایحه پس از اصلاحات کمیسیون تلفیق مردمی‌ترین بودجه‌ای است که تاکنون تقدیم صحن علنی مجلس شده است.

تاجگردون در اینستاگرام نوشت:

"بودجه۹۷ پس از اصلاحات کمیسیون تلفیق مردمی‌ترین بودجه کشور تاکنون است.

در این بودجه به خواسته‌ها و مشکلات مردم توجه شده است و پس از اصلاحات کمیسیون تلفیق مردمی‌ترین بودجه‌ای است که تاکنون تقدیم صحن علنی مجلس شده است.

پس از رد کلیات و شنیدن نظرهای موافقان و مخالفان در کمیسیون تلفیق تمام تلاش خود را برای بررسی مجدد نظرهای نمایندگان به کار گرفتیم. به عنوان کسی که سال‌ها کار من تنظیم برنامه و بودجه است می‌گویم؛ در شرایط کنونی که می‌خواهیم کشور اقتدار و ثبات داشته باشد و در عین حال به مردم این اطمینان را بدهیم که خانه ملت به فکر ملت است به ضرس قاطع می‌گویم این لایحه پس از اصلاحات کمیسیون تلفیق مردمی‌ترین بودجه‌ای است که تاکنون تقدیم صحن علنی مجلس شده است.

مردمی‌ترین بودجه بدان معناست که در آن مشکلات و خواسته‌های عامه مردم را مد نظر قرار داد که این اتفاق در لایحه بودجه کنونی افتاده است لذا باید از حقوق مردم دفاع کرد.

در خصوص صندوق توسعه ملی و دیگر بخش‌های اعتباری همچون آبخیزداری که در لایحه دولت نبوده است؛ به این لایحه اضافه شد و تأکید مقام معظم رهبری بر این مسئله بود لذا 200 میلیارد دلار اضافه شد.

لایحه بودجه برای بخش دفاعی فقط توانسته است حقوق و مزایای بخش دفاع را ببیند چرا طرح عمرانی را ببینم ولی تقویت بنیه دفاعی مد نظر قرار نگیرد. کدام کشور در این جهان وجود دارد که بودجه خود را و حتی بودجه دفاعی را تا این اندازه شفاف تقدیم می‌کند.

تقویت بنیه دفاعی وظیفه ماست چرا که امنیت ایران اسلام در گرو تقویت این مهم است، نباید به خاطر مسائل دیگر از آن گذشت لذا باید همان قدر که به طرح‌های عمرانی توجه می‌شود باید به طرح های دفاعی نیز توجه کرد و در این بودجه توجه شده است.

شرایط حذف یارانه وجود ندارد
دولت در شرایطی لایحه را به مجلس تقدیم کرد که با شرایط کنونی متفاوت است بنابراین در کمیسیون تلفیق بودجه تصمیم گرفته شد تا با لحاظ تمام جوانب به همه افراد یارانه داده شود زیرا شرایط حذف یارانه وجود ندارد.

همه منابع را تجهیز کردیم تا یارانه ها پرداخت شود
به طور قطعی اعلام می کنیم اگرچه در ابتدا قصد حذف یارانه نقدی را در لایحه بودجه 97 داشتیم اما امروز همه منابع را کردیم تا یارانه ها پرداخت شود.

مخالفت کمیسیون تلفیق با افزایش قیمت حامل های انرژی
در خصوص اصلاح قیمت حامل های انرژی نیز این موضوع مجدد در کمیسیون تلفیق بودجه مطرح شد اما پس از رأی گیری اعضای تلفیق به اتفاق نظر با افزایش قیمت حامل های انرژی مخالفت کردند البته سایر نمایندگان می توانند پیشنهادات خود را در صحن علنی مطرح کنند."

بودجه۹۷ پس از اصلاحات مردمی‌ترین بودجه کشور تاکنون است

انتهای پیام/

بودجه‌ی 97 مردمی‌ترین بودجه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
یعنی یارانه هیچکی حذف نمیشه
خدا رو شکر
آخرین اخبار