از نتایج علمی ۳۴ مرکز تحقیقاتی در حوزه پزشکی اصفهان استفاده نمی شود

رئیس دانشکده علوم پزشکی اصفهان از اینکه هیچ نهادی از نتایج علمی یا طرح های ۳۴ مرکز تحقیقاتی در حوزه پزشکی اصفهان استفاده نمی کند،ابراز تاسف کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد حسن امامی امروز در نشستی به مناسبت تشکیل انجمن علمی سرطان در اصفهان اظهار داشت: با وجودی که هم اکنون بیش از ۳۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف پزشکی در شهر اصفهان وجود دارد اما هیچ نهادی از نتایج علمی یا طرح های این مراکز استفاده نمی کند.

وی تاکید کرد : لازم است برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه و علمی که در هریک از این مراکز تحقیقاتی به کار برده شده است از نتایج مراکز تحقیقاتی در حوزه های مختلف در راستای پیشبرد و پیشرفت فعالیتهای علمی استفاده شود.

رئیس دانشکده پزشکی اصفهان با بیان اینکه باید به سمت اجماع نظر در همه شاخه های پزشکی برای انجام فعالیت های موثرتر برویم، ادامه داد: سرطان یک بیماری است که بر اثر نامنظم شدن سلول‌ها در بدن به وجود می آید و نحوه زندگی کردن بسیار در بروز سرطان نقش دارد.

وی گفت: سرطان یک بیماری نقص ایمنی به شمار می رود که بر اثر ضعیف شدن ایمنی بدن و اینکه سلول ها توان مقابله با عوامل غیر ایمنی بدن را نداشته باشند، به آن مبتلا می شویم.

امامی افزود: به همین منظور برای درمان سرطان تنها شیمی درمانی و پرتو درمانی جوابگو نیست و درمان کامل سرطان نیاز به ورود جدی همه تخصص ها در این عرصه را دارد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.