سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت:امسال موضوع روز جهانی تالاب ها ، تالاب ها برای آینده شهرهای پایدار و توجه به پیوند شهرها و تالاب ها است.

رامسر زادگاه کنوانسیون حفاظت از تالاب است/توجه به پیوند شهر و تالاب شهری در روز جهانی تالاب هاحمید ظهرابی سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی تالاب ها در شهر رامسر اظهار کرد: شهر رامسر زادگاه کنوانسیون بین المللی حفاظت از تالاب ها است.

 وی افزود: ایران علی رغم اینکه زادگاه معاهده حفاظت از تالاب ها است اما متاسفانه تالاب های آن در وضعیت بسیار بدی قرار دارند.

 ظهرابی گفت: سال 96 به دلیل خشکسالی و کمبود بارش ها تالاب های کشور در شرایط ویژه ای قرار گرفتند.

 وی ادامه داد: علی رغم اینکه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست در تامین حق آبه تالاب ها تاکید داشتند اما آنچنان که باید به موضوع تالاب ها ،حق آبه تالاب ها در کشور پرداخته نشده است .

 سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: امسال به دلیل خشکسالی نگران هستیم که حق آبه تالاب ها فدای سایر بخش ها شود.

 وی افزود: به امید آن روزی که حفظ حقابه تالاب ها و حیات آن و موجوداتی که در تالاب ها زندگی می کنند و همچنین حیات ما انسان ها که مرتبط به یکدیگر هستیم به رسمیت شناخته شود و آنچه را که قانون پیش بینی کرده است تخصیص حق آبه ها مورد توجه و رعایت قرار گیرد.

 ظهرابی گفت: امسال موضوع روز جهانی تالاب ها ، تالاب ها برای آینده شهرهای پایدار و توجه به پیوند شهرها و تالاب ها و تالاب های شهری است و ایران باید به سمت حفاظت تالاب های شهری حرکت کند.

 انتهای پیام/

 وضعیت بحرانی تالاب های کشور

برچسب ها: محیط زیست ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار