اشرف غنی: مرکز طالبان در پاکستان است/ امنیت افغانستان معامله سیاسی نمی شود

اشرف غنی گفت: مرکز طالبان در پاکستان بوده و حالا تصمیم به دست حکومت پاکستان می باشد که آنچه را برای خود می پسندد، باید برای تمام جهان اسلام نیز بپسندد.

اشرف غنی: مرکز طالبان در پاکستان است/ امنیت افغانستان معامله سیاسی نمی شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان طی مراسمی در مسجد جامع ارگ ریاست جمهوری این کشور گفت: مرکز طالبان در پاکستان بوده و حالا تصمیم به دست حکومت پاکستان می باشد که آنچه را برای خود می پسندد، باید برای تمام جهان اسلام نیز بپسندد.

وی ضمن تسلیت به خانواده های شهدا و مردم افغانستان اظهار داشت: حوادث اخیر این فراموش ناشدنی بوده و جبران این عمل خائنانه وظیفۀ هر مسلمان و افغان است.

وی افزود: از علمای کرام تشکر می کنم که برای مداوای مجروحین، خون اهدا کردند و در یک صف واحد ملی مانند همیشه در جلو قرار گرفتند.

رئیس جمهور افغانستان گفت که حملات تروریستی اخیر تنها حمله بر طفل، زن و مرد این سرزمین نبود، بلکه حمله بر تمام ملت افغانستان بود و به یک پاسخ ملی، همه جانبه و سرتاسری در این خصوص نیاز است.

محمد اشرف غنی خاطرنشان کرد که ۱۱ نفر در ارتباط با این وقایع بازداشت شده اند و ریشۀ شان هم معلوم است؛ طالبان مسئولیت آن بر عهده را گرفته اند، البته طالبانی که نه خدا را می شناسند و نه هم به شریعت رسول اکرم باور دارند.

رئیس جمهور افغانستان اضافه کرد: آن عده از طالبانی که به این گونه اعمال باور ندارند، باید خود را مجزا سازند، زیرا امروز صف حق و باطل معلوم بوده و دولت و مردم افغانستان در صف حق قرار دارند؛کسانی که به مردم جفا می کنند و امر خدا را نمی پذیرند در صف باطل قرار دارند و شکست شان حتمی است.

وی تصریح کرد که مرکز طالبان در پاکستان بوده و حالا تصمیم به دست حکومت پاکستان می باشد که آنچه را برای خود می پسندد، باید برای تمام جهان اسلام نیز بپسندد.

محمد اشرف غنی گفت: لیست تروریست ها و شبکه هایشان به دولت پاکستان ارائه شده است و ما منتظر اقدام هستیم و ملت افغانستان تقاضای عمل واضح و مشخص دارد.

وی گفت: روز یکشنبه مسئولین نهادهای امنیتی و دفاعی، برنامه امنیتی کابل را برای من ارائه می کنند و باید خاطرنشان کرد که امنیت کابل و تمام افغان ها موجب معامله سیاسی نبوده و در این خصوص تنها یک سیاست وجود دارد و آن سیاست افغانیت است و دیگر سیاست ها در آن گنجایش ندارد.

رئیس جمهور افغانستان با تاکید بر اینکه ضرورت اصلاحات واضح در نهادهای استخباراتی و کشفی محسوس است گفت: در ولایات مختلف از کابل گرفته تا منطقه فاضل بیگ، شاهد بازداشت های این خائنان بودیم و همچنان از لوگر، تا غزنی و هلمند شاهد اقدامات سرتاسری در مقابل تروریست ها می باشیم و این روند ادامه می یابد.

وی گفت: مشورت های شخصیت های جهادی، علما، سیاست مدران، بزرگان قومی، زنان، جوانان، جامعه مدنی و تمام اقشار کشور را می  گیرم و به جوانان می گوئیم که به صفوف نیروهای امنیتی کشور بپیوندند، زیرا این خاک از شماست و باید مشترکاً از آن پاسداری کنیم.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد که صلح خواست افغان ها است و من از روز نخست گفته بودم که اگر سر خویش را در این راه از دست بدهم، باک ندارم و امروز باید واضح گردد که ما هم در جنگ و هم در صلح پیروز می شویم.

وی گفت: راه ما، راه صدا زدن و عذرخواهی نیست، اگر فکر می کنند که ما می شکنیم، باید بدانند که ما شکست ناپذیر هستیم. اکنون زمان آن فرا رسیده است که غم های خود را منسجم سازیم و این غم ها را به اراده مبدل کنیم.

رئیس جمهور افغانستان بیان داشت: امروز زمان اراده، اقدامات منسجم و وحدت است. افرادی که فریب خورده بودند، باید بدانند که دشمنان افغانستان نیت خوب ندارند و این دشمنی با یک فرد نه، بلکه دشمنی با ملت عظیم افغانستان می باشد.

اشرف غنی در پایان سخنانش از رسانه های افغانستان تشکر کرد که نقش و رسالتشان را زمانی که تمام ملت مورد حمله قرار می گیرند، به گونه جدی تری انجام می دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار