ثبت 51 تالاب در استان اردبیل

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ثبت 51 تالاب ثبت شده در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف مهدی زاده، معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در مراسمی که به مناسبت روز جهانی تالاب ها در کنار تالاب سد میل مغان اصلاندوز زنجیره انسانی با هدف حفاظت از تالاب ها تشکیل شده بود افزود: این تالاب ها ارزش زیستگاهی دارند که تالاب سدمیل مغان نیز با توجه به ورود 72 گونه انواع پرنده کمیاب و در خطر انقراض دارای ارزش زیستگاهی بوده و ثبت این تالاب در کنوانسیون رامسر در دست اقدام است.

وی تغذیه و تخلیه آبهای زیرزمینی، تنظیم جریان آب، حفاظت در برابر نیروهای طبیعی، حفظ و نگهداری مواد غذایی، منبع تولید فرآوردهای طبیعی، تفرج و توریسم، اهمیت اجتماعی و فرهنگی، اهمیت پژوهشی و آموزشی، حفظ فرایندها و سیستم های طبیعی و اهمیت جهانی تالابها را از جمله موارد اهمیت حفاظت تالاب ها عنوان کرد.

بخشدار اصلاندوز نیز در حاشیه این همایش با اشاره به نقش تالاب ها در زندگی انسان ها گفت: حفاظت از تالاب سد میل مغان از اهمیت خاصی برخوردار است و می تواند مکانی برای جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم باشد.

سیدعباس مینایی با اشاره به تاکید استاندار اردبیل در خصوص تالاب سد میل مغان گفت: این تالاب پتانسیل فراوانی برای ثبت در کنوانسیون رامسر دارد.

وی افزود: برای توسعه توریسم و گردشگری منطقه در کنار این تالاب با حفظ حریم زیست محیطی و منابع طبیعی تفرجگاهی در نظر گرفته شده است و اعتبارات اولیه تخصیص داده شده و عملیاتی خواهد شد.

اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و در همسایگی شهر هورادیز جمهوری آذربایجان است.

انتهای پیام/ح

مراسم گرامیداشت روز جهانی تالاب در اصلاندوز برگزار شد

برچسب ها: محیط زیست ، تالاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.