پسرلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران بزرگ ترین کلید تجاری افغانستان است/ افغانستان به چهارراه ترانزیتی منطقه مبدل می شود

سخنگوی اتاق تجارت و صنایع افغانستان گفت: حسن تجارت ما با ایران نسبت به دیگر کشورها بیشتر است و می توانیم بگوییم که فعلا ایران بزرگ ترین کلید تجاری افغانستان است.

ایران بزرگ ترین کلید تجاری افغانستان است/ افغانستان به چهارراه ترانزیتی منطقه مبدل می شود«صیام الدین پسرلی»، سخنگوی اتاق تجارت و صنایع افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حسن تجارت ما با ایران نسبت به دیگر کشورها بیشتر است و می توانیم بگوییم که فعلا ایران بزرگ ترین کلید تجاری افغانستان است.

وی اظهار داشت: متاسفانه ناامنی در افغانستان و برخی کشورهای منطقه مشکلات زیاد اقتصادی به وجود آورده است؛ با وجود مشکلات امنیتی که در افغانستان وجود دارد، باز هم سرمایه گذاری در افغانستان جریان دارد و ما هر روز به سمت جلو در حال حرکت هستیم.

پسرلی تاکید کرد: ناامنی های اخیر کارهای ما را در بخش اقتصادی با مشکل مواجه کرده است و یک چالش اساسی برای اقتصاد افغانستان به حساب می آید اما اکنون روند کارها به گونه معمول است و کسانی که سرمایه گذاری داشته اند کار خود را به پیش می برند.

سخنگوی اتاق تجارت و صنایع افغانستان با اشاره به تهیه طرح جامع امنیتی شهر کابل که روز گذشته به تایید «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان رسید افزود: حکومت وحدت ملی توانسته است یک برنامه و استراتژی خوب امنیتی تدوین کند و برای حفظ و مراقبت جان و مال مردم افغانستان تلاش خواهد کرد.

وی اضافه کرد: مشکلات امنیتی طبیعتا مشکلاتی در بخش اقتصادی ایجاد می کند اما این مساله کاملا محسوس است که اوضاع اقتصادی افغانستان رو به گسترش می باشد.

ایران بزرگ ترین کلید تجاری افغانستان است

صیام الدین پسرلی درباره روابط اقتصادی ایران و افغانستان عنوان کرد: روابط اقتصادی ایران و افغانستان در سال های اخیر گسترش زیادی داشته است و ایرانی ها نیز علاقه دارند در افغانستان سرمایه گذاری کنند؛ به صورت کلی علاقه زیادی برای سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور وجود دارد.

سخنگوی اتاق تجارت و صنایع افغانستان تصریح کرد: ایران همکار خوبی برای بخش خصوصی افغانستان است و تفاهم بسیار خوبی میان دو کشور موجود است؛ حسن تجارت ما با ایران نسبت به دیگر کشورها بیشتر است و می توانیم بگوییم که فعلا ایران بزرگ ترین کلید تجاری افغانستان است.

وی افزود: پیش از این پاکستان بزرگ ترین کلید تجاری افغانستان بود اما با شرایط جدید، ایران جای پاکستان را گرفته است و مراودات اقتصادی بسیار خوبی میان دو کشور وجود دارد.

پسرلی اظهار داشت: همانطور که مشخص است روند اقتصادی افغانستان رو به پیشرفت و گسترش می باشد؛ تطبیق پروژه های بزرگ منطقه ای مانند پروژه «تاپی»، «کاسا یک هزار» و «بندر چابهار» نقش اساسی در اقتصاد افغانستان ایفا می کند.

«صیام الدین پسرلی»، سخنگوی اتاق تجارت و صنایع افغانستان در پایان این گفتگو تاکید کرد: افغانستان به طرف اهداف اقتصادی خود در حال حرکت است و ما می خواهیم افغانستان به چهارراه ترانزیتی منطقه مبدل گردد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار