نهاوندیان در تیتر امشب مطرح کرد:

تسهیلات ویژه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری/تسریع بازآفرینی بافت های فرسوده

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت:دولت در بودجه 97 برنامه ویژه ای برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و بازآفرینی بافت های فرسوده دارد.

تسهیلات ویژه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری/تسریع بازآفرینی بافت های فرسودهبه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  نهاوندیان در برنامه تیتر امشب در خصوص برنامه دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل در بودجه 97 اظهار داشت:دولت عزم جدی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل دارد؛ رقمی بالغ بر 200 هزار کامیون و کامیونت فرسوده در کشور موجود است که با نوسازی آن بخش زیادی از مشکلات آلودگی هوا برطرف می شود چراکه  حوزه حمل و نقل عامل 70 درصد آلودگی هوای کلان شهرها به شمار می رود.

وی ادامه داد: همچنین با نوسازی ناوگان حمل و نقل باری و مسافری ، بحث ایمنی  خودروها نیز ارتقا خواهد یافت.

نهاوندیان تصریح کرد:در طرح جدید خودرو سازهای داخلی نگرانی نیاز ارزی نخواهند بود چراکه 50 درصد قیمت خودرو از محل صرفه جویی ارزی از سوی دولت تامین می شود و با این مشوق ، خودروسازان تولید حداکثری خواهند داشت .

وی ادامه داد: دستاورد مهم دیگر این طرح اشتغال زایی در ساخت خودروهای سنگین است .

معاون اقتصادی رئیس جمهور افزود:در این طرح مالکان با تحویل خودرو خود به صورت کلید به کلید فقط 20 درصد از مبلغ خودرو را پرداخت می کنند و 30 درصد مابقی را سیستم بانکی به صورت تسهیلات پرداخت می کند.

نهاوندیان  گفت: با ارزیابی انجام شده با اجرای این طرح ، برای حدود 20 هزار نفر در واحدهای خودروساز و 10هزار نفر در صنعت قطعه سازی اشتغالزایی می شود.

وی درباره اقساط تسهیلات گفت: اقساط کامیون حدود 2ونیم میلیون تومان و در خصوص اتوبوس حدود6 میلیون تومان خواهد بود که برای مالکان به صرفه است .

نهاوندیان با بیان اینکه منابع این طرح از منابع حاصل از صرفه جویی مصرف انرژی تامین می شود گفت:این پروژه  صرفه جویی بالای یک میلیارد دلار را در حوزه مصرف سوخت به همراه خواهد داشت.

بازار مسکن با اجرای طرح بازآفرینی تکان جدی می خورد

نهاوندیان در ادامه درباره طرح بازآفرینی شهری گفت: در مطالعه وزارت راه و شهرسازی 2700محله ناکارآمد در شهرها شناسایی شده است  و غیر از مسایل ایمنی بحث مسایل اجتماعی در این بافت مورد توجه است؛ 19 میلیون نفر در این محلات ساکن هتند که 30درصد جمعیت شهرنشین را شامل می شوند.

وی افزود :تاکنون سرعت بازآفرینی بافت های فرسوده پایین بوده است  و با افزایش سرعت نوسازی این بافت ها در کنار ایجاد عدالت اجتماعی ،  اشتغال نیز افزایش خواهد یافت .

نهاوندیان تصریح کرد: در این طرح با دستور ریاست جمهور ، سازمان های دولتی دارای زمین در کنار بافت های فرسوده زمین های خود را در اختیار شهرداری و توسعه گران قرار  می دهند تا با نوسازی محل،  امکانات شهری به روز شود .

این مقام مسئول  افزود:برای آغاز این حرکت مستمر، دولت وارد میدان شده و با آوردن زمین و حل مشکلات هزینه ای توسعه گران ، تقبل تاسیسات شهری ، در اختیار قرار دادن 50درصد واحدها به توسعه گران و مشوق های سیستم بانکی ، عزم خود را جزم کرده است و این آورده های دولت این طرح را با طرح های دیگر متمایز می کند و در فاز اول 100هزار واحد مسکونی تحویل خواهد شد.

نهاوندیان ادامه داد:در این طرح مالک بافت فرسوده در ازای ملک قدیمی، واحد جدید را تحویل خواهد گرفت و آورده ای نخواهد داشت.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: با عوض شدن چهره شهر و نوسازی بافت های فرسوده ، نشاط اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در سال 96 شاهد رشد و رونق در بازار مسکن بوده ایم و پیش بینی می شود با اجرای بازآفرینی شهری،  بازار مسکن تکان جدی می خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار