محمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دخالت مالی سعودی‌ها در انتخابات آینده لبنان بی نتیجه‌ است

یک کارشناس غرب آسیا گفت: دخالت مقامات سعودی‌ در انتخابات آتی لبنان نتیجه دلخواهشان را در پی نخواهد داشت.

دخالت سعودی ها در انتخابات آتی لبنان نتیجه دلخواه را در پی نخواهد داشتهادی محمدی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخابات پارلمانی ماه آینده در لبنان  و تحرکات عربستان در مورد آن، اظهار کرد: کمک مالی عربستان در انتخابات لبنان موضوع جدیدی نیست و این کشور همواره در مقاطعی که انتخابات در لبنان برگزار شده با صرف هزینه‌هایی سعی می‌کند شرایط هم پیمانان خود را بهبود ببخشد.

کارشناس غرب آسیا بیان کرد: در شرایط کنونی  وضعیت عربستان مثل دوره‌های گذشته نیست، زیرا یا هم پیمانانش در شرایط متزلزل سیاسی هستند و یا سطح اعتماد هم پیمانانش به ریاض کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه رفتار سعودی‌ها با سعد حریری نوعی تحقیر  سیاسی بود، افزود: اجبار به استعفای نخست وزیر یک کشور مستقل موجب شد تقریبا تمام اقشار  مردم لبنان نسبت به آن واکنش نشان دهند و موجی از انزجار و تنش  علیه سعودی‌ها در لبنان شکل بگیرد و سطح اعتماد عمومی در رابطه با رفتار ریاض کاهش یابد.

محمدی ادامه داد: آل سعود تلاش  می‌کند افراد و چهره‌های نزدیک به خود را  مورد حمایت مالی قرار دهد و در مناطق محروم لبنان که مردم در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برند با خرج کردن پول، اهداف سیاسی خود را عملی کند.

وی با بیان اینکه عربستان از  اهرم مالی بهره کامل را نمی‌تواند ببرد زیرا با موانع جدی رو به رو است، خاطرنشان کرد: می‌توان انتظار داشت سعودی‌ها از موضع خود کوتاه  نیایند و مداخلات خود را واضح‌تر انجام دهند اما این مداخله مالی نتایجش مانند دوره‌های قبلی نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار