دستاوردهای اقتصادی انقلاب/

پیشرفت محصولات فرادستی / مدیریت خلاقانه مهمترین نیاز کشور است

ارجمند گفت: مدیریت خلاقانه مهمترین نیاز کشور است و باید برای تربیت نیروهای انسانی، ساختاری با روش‌های روز دنیا در نظر گرفته شود.

پیشرفت محصولات فرادستی / مدیریت خلاقانه مهمترین نیاز کشور استمحمد ارجمند کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، امور کشور به اقشار مختلف سپرده شد و همچنین در اداره کشور به اقتصاد مردمی هم بیشتر از پیش توجه شده است.

ارجمند اضافه کرد: مردمی شدن اقتصاد موجب شد تا کشور به عرصه‌های نوین اقتصادی ورود کند و تکنولوژی‌های نوینی که سبب بهبود کسب و کار می‌شود، در دسترس همگان قرار بگیرد. زمانی که تکنولوژی های نوین وارد کشور شود، عرصه اقتصادی هم با زبان روز دنیا همراه و همگام می شود.

وی با بیان اینکه علمی شدن اقتصاد کشور آثار مطلوبی همچون دوری از خام فروشی را به همراه دارد، ادامه داد: شیوه استخراج نفت، گاز، نانو و دیگر تکنولوژی های نوینی که ایران از آنها بهره‌مند است، درخشش جهانی را برای کشور به ارمغان آورده است.

این کارشناس اقتصادی،گفت: این دستاوردها به معنای رسیدن به اهداف نیست و باید تلاش‌های خود را برای فراگیر شدن دستاوردهای اقتصادی و دستیابی به تمام آرمان‌ها در سراسر جهان کوشش کرد.

وی با اشاره به نیاز اصلی کشور برای تحقق آرمان‌ها، تصریح کرد: کشور برای اینکه بتواند هر چه سریع‌تر و بهتر به آرمان‌های خود دست پیدا کند، نیازمند نیروی انسانی کارآمد است و باید برای تربیت نیروهای انسانی و خدمتگذاران، ساختاری با روش‌های روز دنیا در نظر گرفته شود.

این کارشناس اقتصادی، گفت: دولت مردان باید در به خدمت‌گیری نیروی انسانی افزون بر اهمیت دهی به تعهد، تخصص آنها را هم بررسی و مد نظر قرار دهند.

ارجمند بیان کرد: تخصص نیروی انسانی باید به معنای واقعی مورد توجه قرار گیرد، به عبارت دیگر باید از مدرک گرایی دوری و توانمندی فرد در حین عملیات مورد توجه و ملاک قرار بگیرد. با توجه به زیرساخت های فراهم شده، مراکز خدمات رسانی اکنون بیش از هر برهه زمانی نیازمند به کارگیری نیرو متخصص هستند.

وی تصریح کرد:  برای تحقق آرمان ها افزون بر به کارگیری نیروهای خلاق و جوان، نیازمند فرهنگ سازی در تمام حوزه ها هستیم، که متاسفانه این بخش با کمیت مطلوب مغفول مانده است.

این کارشناس اقتصادی، تصریح کرد: کشور در تولید محصولات روزمره و کالاهای مصرفی پیشرفت چشمگیری داشته و در مقایسه قبل و بعد انقلاب، متوجه سرعت پیشرفت آن می شویم‌. ظرفیت تولید این دسته از محصولات در گذشته وجود داشت، اما به اصطلاح "به طور خاک خورده "  باقی مانده بود و با آغاز حکومت مردمی جمهوری اسلامی ایران این بخش دوباره احیا شد.

ارجمند اضافه کرد:  پرورش نخبه‌ها و گسترش شرکت های دانش بنیان، بیانگر پیشرفت این حوزه در دهه های اخیر است. ایران در این عرصه از جمله کشورهای پیشرفته جهان محسوب می شود.

این کارشناس اقتصادی با تأکید بر اینکه دولت‌ها باید از بخش خصوصی حمایت‌های بیشتری داشته باشند تا آنها قدرت رقابت با اجناس خارجی را داشته باشند، بیان کرد: کشور در بسیاری از حوزه‌ها توانمند عمل کرده، اما شایعه پراکنی و پمپاژ امواج منفی علیه ایران باعث شده تا ظرفیت‌های موجود به خوبی در دنیا شناخته نشود و همان طور که در جنگ تحمیلی توانستیم در برابر دشمنان پیروز شویم، در خنثی کردن این امواج منفی و عرصه جنگ نرم هم قادر به چیره شدن بر دشمنان هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار