مشکلات تعاونی های مسکن مهر پیگیری می شود/افزایش قیمت فولاد در بازار مسکن اثرگذار نبود

مدیر عامل اتاق تعاون ایران گفت: مشکلات تعاونی های مسکن مهر و افزایش در جلسات مختلف در حال پیگری است

به گزارش  خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عبدالهی مدیر عامل اتاق تعاون ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر وضعیت تعاونی های مسکن مهر و افزایش قیمت از سوی مدیران تعاونی ها گفت: به طور معمول و طبیعی در بین اعضا و هیئت مدیره تعاونی ها و شرکت ها اختلاف وجود دارد و ما همواره سعی می کنیم این مشکلات و اختلافات را بر طرف کنیم.

وی درباره افزایش قیمت مسکن مهر نیز گفت: یکی از آفت های کارهای عمرانی طولانی شدن زمان ساخت و در نتیجه افزایش یافتن قیمت تمام شده پروژه است .

عبدالهی تصریح کرد: به طور معمول اکثر پروژه ها با قیمت تمام شده بیشتر به پایان می رسد و ما همیشه به شرکت های تعاونی مسکن تاکید کرده ایم که به موقع این پروژه ها را به اتمام برسانند.

مدیر عامل اتاق تعاون ایران تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات تعاونی های مسکن پرداخت نکردن به موقع منابع مالی و آورده اعضا است که این موضوع باعث می شود با شرکت ها با کمبود منابع مالی روبرو شوند.

وی یاد آور شد: به طور کامل در جلسات مختلف مشکلات تعاونی های مسکن مهر را رسیدگی می کنیم و مذاکرات مختلفی با اعضای شرکت ها داریم.
عبدالهی با بیان اینکه سازه واحدهای مسکن مهر به هیچ وجه مشکل ندارند افز ود: در زلزله های اخیر هیچ یک از واحدهای مسکن مهر که از سوی تعاونی ها ساخته شده بودند تخریب نشد.

افزایش ارزش فولاد در بورس

در ادامه این مراسم همامی مدیر عامل اتحادیه فولاد با بیان اینکه قیمت فولاد افزایش چندین برابری یافته است گفت: قیمت تمام شده فولاد در قیمت مسکن تاثیری ندارد.

وی در ادامه افزود: به دلیل آنکه میزان صادرات فولاد چندین برابر شده در نتیجه این رشد قیمت برای ما به نوعی ارزش افزوده محسوب می شود.

مدیر عامل اتحادیه فولاد گفت: فولاد در بورس عرضه شده و در چند وقت اخیر ارزش آن چندین برابر رشد کرده است.

رونمایی از سه طرح تعاونی

در ادامه‌احمد هاشمی مدیرعامل اتحادیه تعاونی های حمل و نقل دریایی با بیان اینکه هم اکنون قیمت سوخت ناوگان دریایی بر اساس نرخ فوب خلیج فارس است افزود: این رقم با توجه به نوساناتی نظیر رشد قیمت نفت، دلار و موارد دیگر تغییر کرده و هم اکنون به رقم 23 هزار ریال رسیده است.

هاشمی با اشاره به تاثیرات افزایش قیمت سوخت بر روند فعالیت شاغلان این حوزه افزود: افزایش قیمت سوخت به دلیل عدم توان تامین، به مرور موجب خروج افراد شاغل در این حوزه و رشد فعالیت های کاذب و بعضا غیرقانونی خواهد شد، چراکه اکثر فعالان این بخش معمولاً فقط از طریق حرفه دریانوردی امرار معاش می کنند.

وی تاکید کرد: قدیمی و کهنه بودن شناورها بر مصرف سوخت تاثیر مستقیم داشته و عملا شرایط سختی را برای شاغلان این حوزه ایجاد کرده است.

براساس این گزارش در این مراسم از سه طرح سرشماری تعاونی‌ها، جواز فعالیت تعاونی‌ها و کتاب قوانین و مقررات بخش تعاون رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار