دانستنی‌های علمی؛

راه‌های تشخیص زخم معده/ مردم چه کشورهایی به زندگی امیدوارترند؟/ عوارض خرما برای این بیماری پوستی/ ترکیبی طبیعی برای رشد مژه

راه های تشخیص زخم معده/ شاخصی برای طول عمر بیشتر/ خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی با خالی بودن معده، استرس، سیگار کشیدن و مصرف غذا‌های تند درد‌های ناشی از زخم‌معده افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

زخم معده چیست

مهم‌ترین نشانه ابتلا به زخم‌معده، درد معده است؛ اما چگونه می‌توان درد ناشی از زخم معده را تشخیص داد؟
به خاطر داشته باشید که احساس سیری، سوزش سردل، عدم تحمل غذا‌های چرب، نفخ، احساس ضعف، از دست دادن اشتها و کاهش وزن از نشانه‌های زخم‌معده هستند؛ همچنین با خالی بودن معده، استرس، سیگار کشیدن و مصرف غذا‌های تند درد‌های ناشی از زخم‌معده افزایش می‌یابد.

راه های تشخیص زخم معده/ شاخصی برای طول عمر بیشتر/ خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی 

راهی برای طول عمر بیشتر 

امید به زندگی یک شاخص آماری است که بیانگر متوسط طول عمر انسان‌ها در یک جامعه است؛ در حقیقت میانیگن طول عمر شهروندان یک جامعه را امید به زندگی آن جامعه گویند؛ در ایران سن امید به زندگی زنان ۷۸.۴ سال و مردان ۷۳.۸ سال است.

براساس آمار‌های رسمی منتشر شده، سه کشور ژاپن، موناکو و سنگاپور بالاترین نرخ امید به زندگی را درجهان دارند؛ برای مثال در کشور ژاپن سن امید به زندگی در زنان ۹۰ سال و در مردان ۸۳ سال است.

بهتر است بدانید که داشتن یک رژیم غذایی مناسب به داشتن عمر بیشتر کمک زیادی می‌کند.

عوامل بروز  تبخال 

تبخال‌ها یکی از مشکلات پوستی هستند که علاوه بر ظاهری نامناسب با خارش و سوزش همراه اند؛ این برآمدگی‌های قرمز رنگ معمولا روی لب یا در اطراف آن ظاهر می‌شوند.
بهتر است بدانید که استرس و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید احتمال ابتلا به تبخال را بیشتر می‌کند؛ همچنین خوردن خرما باعث زیاد شدن تبخال می‌شود؛ قند خرما یکی از عوامل بروز تبخال است.

راه های تشخیص زخم معده/ شاخصی برای طول عمر بیشتر/ خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی 

 پلاسما چیست 

تاکنون بار‌ها نام پلاسمای خون را شنیده اید؛ پلاسما، بخش مایع خون است و بخش دیگر از عناصر سلولی خون نظیر گلبول‌ها تشکیل می‌شود؛ حدود ۵۶ درصد از حجم خون از پلاسما تشکیل می‌شود.
در برخی از بیماری‌ها که با کمبود پلاسما مواجه اند؛ تزریق این ماده خونی الزامی است؛ اهدای خون و اهدای پلاسما تنها راه مطمئن در درمان این بیماری‌هاست؛ در صورتی که بالای ۱۸ سال سن و بیش از ۵۰ کیلو گرم وزن دارید می‌توانید پلاسمای خود را اهدا کنید؛ معاینات دقیق و کامل پزشکی از کسانی که قصد اهدای خون داشته باشند صورت می‌گیرد.

راه های تشخیص زخم معده/ شاخصی برای طول عمر بیشتر/ خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی 

ترکیبی فوق العاده برای رشد مژه 

برخی افراد از میزان و حجم مژه‌های خود راضی نیستند، بهتر است بدانید که ترکیب روغن‌های بادام، زیتون و نارگیل یک معجون فوق العاده برای رشد بیشتر مژه‌هاست؛ برای این‌کار ترکیب بدست آمده را با برس ریمل تمیز به مدت پنج ثانیه روی مژه‌ها بمالید و این کار را چهار تا پنج بار قبل از خواب تکرار کنید.

راه های تشخیص زخم معده/ شاخصی برای طول عمر بیشتر/ خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی/ ترکیبی برای رشد مژه

 

خواص فوق العاده گوجه فرنگی 

یکی از بهترین مواد غذایی برای کنترل قند خون است؛ گوجه منبع غنی ویتامین C، ویتامین A و پتاسیم است؛ گوجه فرنگی کالری زیادی ندارد و یک فنجان آب گوجه تنها ۳۲ کیلوکالری خواهد داشت.

گوجه فرنگی علاوه بر اینکه برای دیابتی‌ها یک خوراکی کم کربوهیدرات است به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های قوی، فرد را در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان پروستات و ... محافظت می‌کند.

راه های تشخیص زخم معده/ شاخصی برای طول عمر بیشتر/ خواص شگفت انگیز گوجه فرنگی 

 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
وزارت بهداشت باید برخی ویتامین ها را در مواد عدایی پرمصرف جابدهد مثلا ویتامین دی را در رب گوجه تا ام اس نگیرند و خیلی ویتامین های دیگر