ابوشریف در جمع خبرنگاران:

رهبران برخی کشورها بیشتر از ترامپ به دنبال عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستند

رهبران برخی کشورها بیشتر از ترامپ به دنبال عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی هستندنماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران گفت: رهبران برخی از کشورهای عربی بیشتر از ترامپ به دنبال عادی جلوه دادن رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در حاشیه همایش "هم اندیشی میهمانان خارجی مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی " که در محل حوزه هنری برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا اظهار کرد: در واقع این تصمیم از سوی آقای ترامپ بسیار خطرناک بوده اما بروز چنین رفتارهایی از طرف وی مسئله تازه‌ای نیست.

وی افزود: این موضع آمریکا از سال 1993 میلادی وجود داشته و در کنگره این کشور نیز به تصویب رسیده است، لذا این تصمیم ترامپ چندان هم عجیب به نظر نمی‌رسد.

ابوشریف تصریح کرد: اجرای این تصمیم بسیار خطرآفرین به نظر می‌رسد و در واقع بروز چنین مسئله‌ای زمینه تسویه مسئله و آرمان‌های فلسطین را فراهم کرده است و این بار نه از طریق گفتگو و یا شیوه‌های دیگر بلکه از طریق دستور مستقیم ترامپ قرار است انجام شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران بیان کرد: این امر پیش زمینه‌ای برای اتمام حق بازگشت مردم آواره فلسطین به این سرزمین و زمینه ساز انضمام شهرک‌های صهیونیستی به فلسطین و مرزهای قدس اشغالی به اسرائیل است لذا بعد از وقوع چنین امری دیگر مسئله‌ای برای گفتگو باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: حتی فلسطینی‌هایی که می‌خواهند در این باره گفتگو کنند باید بدانند که بعد از این تصمیم ترامپ دیگر چیزی باقی نمانده که بخواهند بر سر آن رایزنی کنند، از این رو بنده کاملا با این طرح مخالف هستم و فکر می‌کنم که مردم فلسطین نیز با من هم نظر باشند.

ابوشریف تأکید کرد: لازم است تا همه را تشویق کرده و از آنان بخواهیم که با این طرح مقابله کنند و امت اسلامی در این زمینه وظیفه‌ای دو چندان دارند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران افزود: تصور می‌کنم که اکنون باید یک موضع متحد و یکپارچه در برابر این تصمیم امریکا شکل بگیرد چرا که این امر در واقع تمامی مقدسات اسلام و قدس شریف را نشانه گرفته اما متأسفانه سلاطین برخی از کشورهای عربی بیشتر از دونالد ترامپ به دنبال عادی جلوه دادن رابطه با رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات رئیس جمهور فرانسه در دیدار اخیرش با نتانیاهو مبنی بر گفتگوی طرف اسرائیلی و فلسطینی برای به رسمیت شناختن حقوق یکدیگر اذعان کرد: رژیم صهیونیستی استعماری بوده و به حمایت از ملت‌های استعمارگر در منطقه نهادینه شده است چرا که در ابتدا انگلستان بانی ایجاد آن در منطقه بود اما پیش از آن نیز فرانسه بود که این طرح را ارائه داد.

ابوشریف عنوان کرد: کشورهای استعماری از این رژیم حمایت کرده و حق حیات و تسلط به رژیم اسرائیل دادند و بنده این نظریه را به طور کامل رد می‌کنم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران افزود: اسرائیل رژیم غاصبی است که با انجام جنایتی بزرگ علیه مردم مظلوم فلسطین ایجاد شده،  این رژیم ستمگر مردم فلسطین را از سرزمین مادری‌شان اخراج و به مدد کشورهای بزرگ سلطه آن را اشغال کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 1948 و بعد از آن 553 شهر و روستا توسط رژیم صهیونیستی ویران شد لذا این قدرت کاملا استعماری بوده و می‌توان نام مفسد فی‌الارض را بر آن نهاد به همین دلیل تمامی مردم فلسطین و البته بیشتر امت اسلامی آن را قبول نداشته و در آ‌ینده نیز جایی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: دهه فجر ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار