ولایتی در همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی 22 بهمن:

ملت‌های مسلمان برای حفظ پیروزی‌های جبهه مقاومت نیازمند وحدت بیشتری هستند/ آزادی فلسطین اولویت اول مقاومت اسلامی است


دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: امت‌های اسلامی برای حفظ دستاوردهای میدانی و پیروزی‌های جبهه مقاومت بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و اتحاد هستند.


ملت‌های مسلمان برای حفظ پیروزی‌های جبهه مقاومت نیازمند وحدت بیشتری هستند/ آزادی فلسطین اولویت اول مقاومت اسلامی استبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در همایش "هم اندیشی میهمانان خارجی شرکت کننده در جشن‌های فجر انقلاب" که امروز شنبه( 21 بهمن ماه) در محل حوزه هنری برگزار شد،  اظهار کرد: ایام‌الله دهه فجر و سی و نهمین سالگرد انقلاب بزرگ اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) را تبریک عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه در آستانه ورود انقلاب اسلامی ایران به چهلمین سال حیات پر برکت خود هستیم، افزود: برای تبیین دستاوردهای انقلاب، لازم می‌دانم تا مختصری از وضعیت کشورمان در دوران رژیم طاغوت از جنبه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بیان کنم، چراکه بدون توجه به وضعیت داخلی و خارجی ایران در دوران قبل از پیروزی انقلاب نمی‌توان به عظمت دستاوردهای این انقلاب و دستاوردهای ارزشمند جمهوری اسلامی پی برد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان کرد: نظام سیاسی ایران  پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام پادشاهی کاملا موروثی بود و مردم ایران هیچ نقشی در به قدرت رسیدن پادشاه نداشتند. رضاخان و محمدرضا پهلوی به عنوان دیکتاتورهای مستقل و بیگانه پرست که هیچ اختیاری از خود نداشتند و  تنها دست نشانده بیگانگان بودند.

وی ادامه داد: تحقیر مردم ایران از یک طرف و بها دادن به بیگانگان از طرف دیگر از خصوصیات خاندان حاکم پهلوی در ایران بود، از نظر اقتصادی، اقتصاد ایران در سال‌های پایانی رژیم پهلوی کاملا وابسته به خارج بود و نداشتن برنامه مشخص اقتصادی، عقب ماندگی علمی، وابستگی شدید به صادرات نفتی، رشد سرمایه‌داری در دامان امپریالیسم، نابودی کشاورزی، سطح بالای بیکاری، درآمد سرانه بسیار پایین، اشرافی‌گری شدید، فاصله طبقاتی و در یک کلام فساد، اسراف و ظلم اقتصادی از ویژگی‌های برجسته مدیریت فاسد شاهنشاهی در آن دوران بود.

ولایتی با بیان اینکه مبارزه با فرهنگ اسلامی و ملی از مختصات فعالیت‌های فرهنگی رژیم طاغوت است، تأکید کرد:  اسلام‌زدایی و ترویج فرهنگ غربی از اولویت‌های کاری تمامی دستگاه‌های فرهنگی رژیم پیشین بود، لذا در چنین شرایطی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به وقوع پیوست و پس از قرن‌ها الگو و ساختار نوینی از نظام سیاسی در دنیا تحت عنوان مردم سالاری دینی تشکیل شد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اظهار کرد: چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و امروز می‌توان به تماشای کمیت و کیفیت نتایج ارزشمند و دستاوردهای آن در سطح داخل، منطقه و جهان نشست.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی و بر اساس آمارهای مراکز معتبر جهانی از نظر روند رشد علمی و فناوری جزء شتابنده‌ترین کشورها در سطح دنیا محسوب می‌شود و سرعت پیشرفت علمی ملت ایران 11 برابر متوسط دنیاست؛ لذا افزایش میزان تولیدات علمی، پیشرفت در حوزه‌های فناوری، نانو، سلول‌های بنیادی، فناوری هسته‌ای، هوا و فضا، بیوتکنولوژی و حوزه داروهای پزشکی تنها گوشه‌ای از دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های علمی و فناوری است.

ولایتی تصریح کرد: در حوزه سیاسی نیز از استقلال در تصمیم‌گیری، حفظ تمامیت ارضی کشور، انتخابات آزاد، افزایش بینش سیاسی مردم، استقلال در سیاست خارجی و رساندن ایران به عزت و کرامت لایق خود باعث شده که جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام مردم سالار دینی جزء دموکرات ترین کشورها در دنیا تلقی شود.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: از نظر اقتصادی و اجتماعی نیز انقلاب اسلامی ایران با وجود تحریم‌های 40 ساله دستاوردهای بزرگی برای مردم ایران به ارمغان آورده، گسترش عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت و امکانات، ایجاد زیرساخت‌های اقتصادی و تبلور خودکفایی در بسیاری از زمینه‌ها از این قبیل است.

وی اظهار کرد: همچنین باید از احیاء و اجرای قوانین اسلامی در سطح کلان جامعه و در ابعاد سیاست‌گذاری و قانون گذاری و اجرا، ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی و احیای شعارهای الهی و احکام اسلامی، مبارزه با انحطاط و ابتذال فرهنگی و اعتلای فرهنگ اسلامی نام برد که جزء دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

ولایتی تأکید کرد: لازم می‌دانم از دو دستاورد مهم انقلاب اسلامی ایران در عرصه خارجی یعنی گفتمان و اندیشه بیداری، مقاومت و استکبار ستیزی و ورود اسلام به افق‌های تمدن نوین اسلامی در فراسوی جغرافیای ایران اسلامی نام ببرم که بیش از پیش سایر مکاتب فکری، نظری و تمدنی غرب را به چالش کشیده و نظام سلطه و استکبار را با هزینه‌های سنگینی مواجه ساخته است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: پدیدار و ماندگاری اندیشه مقاومت که امروز به فاکتوری تعیین کننده در معادلات منطقه و جهان اسلامی تبدیل شده، یکی از اثرهای کلیدی انقلاب اسلامی است که متأثر از آرمان‌ها و اندیشه‌های انقلابی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و تدابیر و تصمیم‌های دور نگرانه و استراتژیک مقام معظم رهبری است، لذا اگر هدایت‌های مقام معظم رهبری، ایستادگی و درایت ایشان و مقاومت جوانان لبنان، فلسطین ، سوریه و عراق و همچنین مقاومت دولت‌های قانونی این کشورها نبود، اکنون دمشق، بیروت و بغداد در دستان صهیونیست‌ها قرار داشت.

وی افزود: با وجود اهداف متعددی که مقاومت اسلامی از نخستین روزهای شکل‌گیری در دستور کار خود قرار داده، اما آزادی فلسطین و رهایی قدس از بند اشغال اولویت اول مقاومت اسلامی است.

ولایتی ادامه داد: مقاومت اسلامی به این دلیل شکل گرفت که بر اساس اصول مسلم اسلام امکان سازش با رژیم صهیونیستی وجود ندارد، لذا کدام مسلمان غیرتمندی وجود دارد که به اشغال قبله اول مسلمانان راضی شود؛ پس به این نتیجه می‌رسیم که تنها راه پیش روی ما مقاومت و مبارزه بود تا هم شریعت اسلام حفظ شود و هم حقوق مسلمانان در هر نقطه‌ای از جهان که مورد ظلم است مورد دفاع قرار گیرد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: نظام سلطه در حوزه جنگ سخت و در مواجهه میدانی با اندیشه و گفتمان مقاومت اسلامی عرصه را باخته است، تحولات داخلی در سوریه، عراق و نابودی داعش که اهرم فشار و ابزار راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تحقق منافع خویش از طریق کار انداختن اندیشه مقاومت در این دو کشور بود، یکی از شکست‌های مهم نظام استکبار در برابر مقاومت در هزاره سوم میلادی است.

وی تأکید کرد: مردم مظلوم یمن علی‌رغم حمله‌های گسترده متجاوزان سعودی که تحت حمایت آمریکا این کشور را به خاک و خون می‌کشند، از نظر میدانی و سیاسی تاکنون فاتح این نبرد نابرابر بوده است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی اضافه کرد: تحولات داخلی لبنان در ماه‌های گذشته و عبور هوشمندانه و فاتحانه آن از دسیسه‌های آمریکایی صهیونیستی که برخی از رژیم‌های مرتجع عربی نیز در شکل‌گیری به آن دست داشتند مصداق دیگری از شکست نظام سلطه در منطقه بود.

ولایتی افزود: نظام سلطه و استکبار برای جبران شکست و رفع درماندگی و استیصال در نبرد نظامی در برابر جبهه مقاومت، به جنگ نرم متوسل شده و به همین دلیل است که مقاومت اسلامی در عین حال که دوران طلایی خود را سپری می‌کند اما در شرایط حساس و پیچیده‌ای قرار گرفته است، چرا که صهیونیسم غاصب و پشتیبان بین‌المللی آن به صورت برنامه ریزی شده در صدد تضعیف گفتمان مقاومت، تضعیف کشورهای اسلامی و به حاشیه راندن مسائل مهم و حیاتی فلسطین هستند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان کرد: در شرایط فعلی مهمترین راهبرد آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی حکام عربی که با پشت کردن به مبانی اسلام و اصول گفتمان مقاومت در جبهه غربی- عبری قرار گرفته‌اند، دامن زدن به اختلاف‌های قومی و مذهبی در میان مسلمانان و تضعیف پایه‌های اقتدار ملی در کشورهای عضو جبهه مقاومت و تجزیه آنها است.

وی اظهار کرد: امروز امت اسلامی برای حفظ دستاوردهای میدانی و سیاسی ناشی از پیروزی‌های جبهه مقاومت و همچنین عبور از توطئه‌های نرم و سخت قدرت‌های بین‌المللی، بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و اتحاد است.

ولایتی در پایان خاطرنشان کرد: نظام سلطه و استکبار از خصومت و کینه ورزی خود علیه کشورهای اسلامی و گفتمان مقاومت دست بر نخواهند داشت، لذا ملت‌های مسلمان باید دائما خود را برای مواجهه با هر تهاجمی از سوی دشمن آماده کنند؛ البته لازمه تداوم آن کار فرهنگی و بصیرت افزایی در سطح جوامع اسلامی از سوی علما، فقها، متفکران و فعالان فرهنگ جهان اسلام و البته جبهه مقاومت است.

انتهای پیام/

سخنرانی ولایتی در همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی 22 بهمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار