ولایتی در نشست شورای مشورتی اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع):

تعیین شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) در وضعیت کنونی اهمیت ویژه‌ای دارد

تعیین شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) در وضعیت کنونی اهمیت ویژه‌ای دارددبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: با توجه به وضعیت موجود تعیین شورای مرکزی کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) اهمیت خاصی دارد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی در نشست شورای مشورتی اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: به لطف خداوند و همکاری برادرانه 800 نفر از شخصیت‌ها و نخبگان جهان اسلام و به دعوت مجمع جهانی بیداری اسلامی، اجلاس محبان اهل بیت(ع) و مسئله تکفیری‌ها در آذر ماه گذشته در ایران برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف این اجلاس افزود: این اجلاس با هدف بسترسازی برای احیای تمدن نوین اسلامی با تکیه بر تعمیق شناخت و بصیرت نسبت به مبانی فکری و معرفتی اهل بیت(ع)، ایجاد وحدت و انسجام اسلامی در مقابله با موانع و مشکلات پیش روی جهان اسلام، واکاوی و برجسته سازی نقاط مشترک فکری و عقیدتی محبان اهل بیت(ع) برای تقابل با اندیشه‌های انحرافی، افراطی و تکفیری برگزار شد.

ولایتی با بیان اینکه در آن اجلاس کمیسیون‌های پنج گانه تخصصی اعم از کمیسیون مفهوم شناسی و مبانی فکری اهل بیت(ع)، کمیسیون تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی، کمیسیون اتحاد و انسجام محبان اهل بیت، کمیسیون بررسی ‌چالش‌ها و تهدیدهای پیش روی جهان اسلام و کمیسیون راهبردها و راهکارهای وحدت و انسجام محبان اهل بیت(ع) در تقابل با دشمنان امت اسلام تشکیل شد، گفت: شرکت کنندگان در آن اجلاس توافق کردند که موضوع فعالیت‌های اجلاس را با اولویت و سرعت پیگیری کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: در همین راستا در این جلسه دور هم جمع شدیم تا نسبت به تحقق مصوبات و توافقات اجلاس قبل با نخبگان مسلمان مشورت کرده و راهکارهای عملی برای استمرار این کنگره را پیشنهاد کنیم.

وی با اشاره به تحولات عمیق و گسترده جهان اسلام در دو ماه گذشته، تصریح کرد: ریشه کن شدن داعش در مناطق حساس جهان اسلام همانند سوریه و عراق، حمایت استکبار جهانی از سیاست‌ تفرقه اندازی در کشورهای اسلامی، اعلام حمایت ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس برای پایتخت رژیم صهیونیستی و آگاهی و رشد روز افزون نخبگان جهان اسلام در شناخت دشمن و مبارزه با استکبار جهانی از مهمترین این تحولات است.

ولایتی تأکید کرد: با توجه به وضعیت موجود، ساماندهی فعالیت‌های کنگره محبان اهل بیت(ع) از اهمیت خاصی برخوردار است. برای رسیدن به این هدف تعیین شورای مرکزی برای کنگره جهانی محبان اهل بیت(ع) از اهمیت و اولویت ویژه‌ای برخوردار است، این امر تنها با مشورت نخبگان و علاقمندان به اهل بیت(ع) در سراسر جهان امکان پذیر خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: معرفی برخی از نخبگان که توفیق دعوت از آنها قبل‌تر برای ما میسر نشده است، برای مشارکت در کمیته‌های هفت گانه به شدت مورد تأکید است.

ولایتی افزود: موضوع ارتباط مستمر میان مهمانان کنگره و اعضای شورای مرکزی مورد نظر و همچنین محبان اهل بیت(ع) یکی دیگر از مسائل قابل طرح در این اجلاس مشورتی است.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان کرد: در نظر داریم با ایجاد یک ساختار مناسب ارتباطی و استفاده از شبکه های اجتماعی، ارتباطات محبین اهل بیت(ع) را در جهان اسلام و در طول سال به صورت مستمر برقرار کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار